Disahkan P0sitif C0vld, Shima Anuar Kongsi Pengalamannya

SELEPAS beberapa hari menjalani kuar4ntin sendiri di rumah, pelakon Shima Anuar berkongsi pengalaman ketika disahkan dljangkiti wa-bak C0vid pada Ahad lalu.

Pelakon berusia 30 tahun itu mengakui dia berasa p4nik sehingga badannya menggigil sebaik sahaja keputusan ujian s4ringan menunjukkan dirinya p0sitif.

Malah, pelakon Highland Tower ini sudah menyediakan barang keperluan sekiranya pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) datang mengambilnya untuk ke hospital.

“Seperti yang saya kongsikan sebelum ini, hari Jumaat lalu, saya susah nak bernafas walaupun saya tak ada 4sma tapi badan panas sikit. Buat sw4b test pada Sabtu dan Ahad dapat keputusan p0sitif.

“Masa itu saya cuak, takut, p4nik, badan mengg1gil dan takut sangat sampai saya menangis. Sambil menangis saya hubungi suami yang ketika itu keluar beli barang. Saya dah sediakan beg untuk sekiranya ambvlan nak datang ambil.

“Suami balik, terus spray satu rumah dengan pemb4smi kvman. Dia nampak tenang walaupun saya p4nik. Sepatutnya kena macam itu, tak perlu p4nik… baru boleh fikir nak buat apa selepas itu,” katanya.

 

Shima berkongsi mengenai perkara itu menerusi video yang dimuat naik di laman Instagram miliknya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Shima Anuar Official Account (@shimaanuar)

Sebelum ini, Shima mendedahkan dia mengalami kesvkaran untuk bern4f4s dan s4kit kep4la sebelum mengambil keputusan untuk melakukan ujian s4ringan C0vid.

Menerusi laporan mStar pada Isnin, Shima memberitahu dia berasa sedih apabila disahkan p0sitif memandangkan dirinya tidak mempunyai kontak rapat dengan mana-mana p3sakit C0vid.

Bagaimanapun, Shima memberitahu suaminya iaitu Mohd Solih Toha dan dua orang anaknya iaitu Mariam Sophia dan Mikhael Imaan sudah melakukan ujian s4ringan dan keputusan mereka n3gatif.

Dalam pada itu, pelakon filem Nasi Tangkas ini memberi tip kepada sesiapa yang dijangkiti C0vid-19 supaya tidak berasa panik sepertinya.

 

“Sesiapa yang disahkan p0sitif, anda kena bertenang… pertama sekali, beritahu ahli keluarga dan kawan-kawan yang anda jumpa beberapa hari sebelum itu. Saya bukan jenis keluar lepak tapi ada la saya jumpa beberapa orang.

“Mereka dah buat sw4b t3st dan keputusan n3gatif. Kedua, ku4r4ntin diri as soon as possible. Saya dapat keputusan, terus kuarantin tak jumpa anak-anak. Selepas itu anda boleh buka website atau IG KKM untuk dapatkan maklumat.

“Please get yourself vitamin c, minum air suam atau panas atau lemon. Kalau badan panas, mandi dan makan ubat. Ini saya kongsikan apa yang boleh buat sementara tunggu KKM datang ambil.

“Sebenarnya kalau boleh ku4r4ntin sendiri, asalkan betul-betul jujur… tak keluar rumah sementara tunggu KKM datang. Kita tahu h0spital pun penvh sebab k3s makin banyak,” ujarnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : Mstar

Be the first to comment on "Disahkan P0sitif C0vld, Shima Anuar Kongsi Pengalamannya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*