Gelagat P3saklt ‘Discharge’ Dari Pusat Kvar4ntin

 

Sudah setahun dunia berhadapan dengan Covid-19. Semalam di Malaysia sendiri mencatatkan angka tertinggi positif harian iaitu 3,309 kes baharu dan ini sangat membimbangkan. Malah hari ini beberapa buah negeri di Malaysia juga mula menjalani PKP bagi mengekang penularan virus tersebut.

Biarpun begitu, baru-baru ini tular dengan satu video yang memaparkan pesakit sembuh discaj dari pusat kuarantin. Dalam video yang dikongsikan semula oleh Instagram Hotfm tersebut kelihatan sekumpulan lelaki sedang berkumpul di hadapan pintu besar bersedia untuk keluar.

Sebaik sahaja pintu dibuka, orang ramai yang berada di dalam dewan berkenaan mula bersorak meraikan hari pembebasan mereka. Berikut adalah video pesakit sembuh discaj dari pusat kuarantin yang dikongsikan ini:

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hot FM 🇲🇾🇲🇾🇲🇾 (@hotfm976)

Wow, pastinya lega perasaan bekas pesakit ini dan akhirnya dapat bersatu dengan keluarga mereka. Entah bagaimana agaknya perasaan mereka bila mendapat berita positif Covid-19 ini. Apa-apa pun bekas pesakit ini mampu mengharunginya sehingga sembuh. Alhamdulillah! Video tersebut telah meraih lebih 181 ribu tontonan dan 27 ribu likes. Rata-rata warganet meninggalkan reaksi mereka mengenai rakaman ini di ruangan komen seperti berikut:

 

“Alhamdulillah…Semoga yang lain menyusul diberikan kesembuhan…Amin”

Pesakit Sembuh Discaj 1

 

“Sebaknya rasa…Semoga yang lain sama cepat sembuh…Amin”

Pesakit Sembuh Discaj 2

 

“Tulah best, macam balik dari hostel pun sama moment dia”

Pesakit Sembuh Discaj 3

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : HCL

 

Be the first to comment on "Gelagat P3saklt ‘Discharge’ Dari Pusat Kvar4ntin"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*