Gelagat Budak Mengajar ‘Pelajar’nya, Fokus Betul Diorang

 

Tahukah anda bahawa terdapat beberapa kelebihan jika ibu bapa membiarkan anak-anak mereka bermain dan berkomunikasi dengan haiwan peliharaan seperti kucing dan arnab. Hal ini kerana ia membantu anak anda dalam proses perkembangan mereka.

Mungkin terdapat segelintir ibu bapa yang agak berat untuk memberi kebenaran kepada anak untuk bermain dengan haiwan peliharaan mereka atas faktor kebersihan dan sebagainya. Namun hakikatnya, bermain dengan haiwan peliharaan mampu mendidik kanak-kanak untuk menjadi seorang yang positif dalam pelbagai sudut.

 

Menerusi sebuah video yang dimuat naik oleh satu akaun di laman Twitter milik @cctv_idiots, terdapat seorang kanak-kanak perempuan yang kelihatan sedang bermain ‘cikgu-cikgu’ bersama anak murid sambil menggunakan sebuah papan hitam. Walau bagaimanapun, perkara yang lebih menjadi tumpuan apabila anak murid itu kelihatan sangat tekun terhadap sesi pembelajaran mereka.

— CCTV_IDIOTS (@cctv_idiots) December 12, 2020

Kelihatan dua ekor kucing terbabit sedang behave duduk di atas kerusi dimana kedua-duanya seolah sedang memberikan tumpuan kepada penerangan budak berkenaan. Ternyata, keadaan itu telah membuatkan ramai warganet yang terhibur setelah melihat rakaman terbabit di samping ada yang turut terkejut melihat situasi tersebut.

“Behave…”

— MyraHazali (@myrahazali) December 13, 2020

“Confirm student dia…”

— Haziq Jasman (@haziqjasman) December 13, 2020

— 𝔽 💜 (@farhanamnasir) December 13, 2020

 

“Macam mana kucen…”

— sofi (@_sonajah) December 12, 2020

 

— CS 🇲🇾 (@CahayaSakinah_) December 12, 2020

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : HCL

Be the first to comment on "Gelagat Budak Mengajar ‘Pelajar’nya, Fokus Betul Diorang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*