Berdepan risik0 m4ti mengejut, Bob mohon b4ntuan org ramai

KUALA LUMPUR: Pelakon, pelawak dan penulis lirik terkenal, Bob Lokman, 56, diberi pilihan sama ada menjalani pemb3dahan atau berdepan dengan risik0 kem4tian mengejut berikutan peny4kit j4ntung yang dihidapi sejak lebih 20 tahun semakin kr0nik.

Bob atau nama sebenarnya, Mohd Hakim Lokman berkata, berdasarkan penjelasan doktor, dia perlu menjalani prosedur untuk memasang alat Implantable Automatic Cardioverter Defibrilator (IADC) supaya deg-upan j4ntungnya dapat distabilkan.

“Doktor mengesan peny4kit baru iaitu degupan j4ntung tidak stabil ketika saya mendapatkan raw4tan di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM, Kubang Kerian akib4t masalah j4ntung, baru-baru ini.

Bob Lokman kehilangan anak sulung
Risik0 m4ti mengejut ketika beriadah

“Keadaan ini menyebabkan kadar deny-utan j4ntung menjadi laju hingga menyukarkan proses mengepam 0ksigen ke 0tak. Selepas membuat diagnosis, doktor menyarankan saya memasang alat IADC untuk menstabilkan kembali de-nyutan j4ntung.

“Jika tidak dibuat dengan kadar segera, saya bakal berdepan dengan situasi m4ti secara mengejut,” katanya kepada BH Online.

Bob berkata, kos yang diperlukan untuk menjalani prosedur itu dianggarkan sebanyak RM60,000.

“Saya masih belum bertemu doktor yang pakar dalam bidang ini bagi mendapatkan kos sebenar pembed4han dan raw4tan, tetapi saya difahamkan ia sekitar RM60,000. Buat masa ini, saya akan terus berusaha mencari duit bagi membolehkan menjalani pemb3dahan dengan segera.

“Saya dimaklumkan, Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar boleh melakukan prosedur ini. Jika betul, saya akan cuba dapatkan r4watan di sana,” kata penulis lirik lagu berh4ntu, Isabella dan Taman Rashidah Utama itu.

Dalam pada itu, Bob turut meluahkan perasaan berhubung isu royalti muzik yang sedang h4ngat diperkatakan ketika ini.

Bukan merungut, sebaliknya Bob mended4hkan apa yang berlaku padanya banyak menyedarkan kesil4pan yang pernah dilakukannya pada masa lalu.

Bob Lokman luah perasaan berhubung isu royalti muzik yang sedang hangat diperkatakan. Bukan merungut, sebaliknya apa yang berlaku padanya banyak menyedarkan kesilapan yang pernah dilakukannya pada masa lalu. – Foto NSTP

“Ketika zaman gemilang dahulu, boleh dikatakan duit royalti diterima cukup lumayan. Dalam skala 100, jumlah royalti yang diterima sebanyak 60 peratus. Tetapi, dalam keadaan sekarang, lagu pun jarang dimainkan, saya hanya dapat sekitar 10 peratus sahaja.

“Walaupun sedikit, saya tetap bersyukur dengan rezeki yang diberi. Dalam situasi sekarang, tiada apa yang ingin dikejarkan lagi. Makan dan pakai sekadar mencukupi. Perniagaan makanan diusahakan isteri boleh membantu menampung kehidupan kami anak beranak,” katanya.

Dalam pada itu, pelakon filem S4ntau dan J-in Notti itu meluahkan rasa terharu dengan sikap prihatin yang ditunjukkan rakan seperjuangannya.

“Terima kasih sudi bertanya khabar dan mengambil berat terhadap diri saya. Terharu dengan sikap teman perjuangan kerana saya sendiri pun tak pasti mampu berbuat demikian jika berada di tempat mereka.

“Pada kesempatan ini juga, saya ingin memohon maaf kepada kenalan industri seni jika melakukan kesil4pan atau melu-kakan hati mana-mana pihak dengan tutur kata, lawak jenaka dan perbuatan sepanjang saya masih aktif dahulu,” pintanya.

Bagi sesiapa ingin menghulurkan sumbangan, boleh menghubungi isteri Bob, Relawati Daud di talian 019-3853535

Maafkan Aku Semua

KUALA LUMPUR: Bekas artis serba boleh, Bob Lokman, 56, memohon maaf kepada semua kenalan industri seni jika dia ada melakukan kesil4pan sepanjang aktif dahulu.

Bob yang mencipta nama sebagai pelawak, pengacara, pelakon dan penulis lirik berkata, permohonan maaf itu dibuat berikutan dia tidak lagi aktif selain tidak pasti bila dapat bertemu semua kenalan.

“Saya tidak lagi aktif dalam industri seni dan sudah pulang ke Kelantan. Jadi, tidak tahu bila lagi boleh berjumpa kawan-kawan.

“Saya sudah tua, sudah 56 tahun, duduk rumah tolong isteri berniaga nasi Arab dan menjaga anak-anak.

“Jadi, sekiranya dapat sampaikan salam dan permohonan maaf saya kepada semua, saya sangat bersyukur,” katanya

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "Berdepan risik0 m4ti mengejut, Bob mohon b4ntuan org ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*