Kapsyen ‘M4ti Katak’ Pegawai PGA Dikatakan Tidak Jaga Sensitiviti, Maria Tunku Sabri Beri Penjelasan

Kepada yang mengikuti rancangan Jalan Jalan Cari Makan (JJCM) yang sering dipaparkan di kaca televisyen suatu ketika dahulu, pasti mengenali hosnya iaitu Maria Tunku Sabri yang pernah mengacarakan sehingga 12 musim.

Terbaru, Maria memuat naik satu video memasak, berkongsikan resipi ikan siakap 3 rasa kepada pengikut di laman sosial Instagram miliknya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Maria Tunku Sabri (@mariajjcm)

Akan tetapi, lain pula yang berlaku apabila kapsyen yang ditulis bekas pengacara JJCM itu mengvndang kem4rahan warganet kerana menganggap dirinya seakan tidak menjaga sensitiviti.

“IKAN SIAKAP 3 RASA TERKESAN ANGGOTA PGA TERTEMBAK DI SEMPADAN MSIA-THAI”

“Apalah nak jadi m4ti camtu saja Pegawai Gerakan Am di sempadan Msia-Thai😪😪😪😪😪”

“M4ti dalam menjalankan tugas demi negara takziah buat keluarga”

“Ikan Siakap 3 Rasa resipi harini ya jap nak 😭😭😭😭😭”

Umum mengetahui bahawa negara sedang dikejutkan dengan kejadian menyayat hati di mana seorang anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) yang sedang bertugas di pos sempadan Malaysia-Thailand, maut akib4t dit3mbak oleh  warga tempatan dan warga asing yang sedang menjalankan aktiviti jen4yah penyelvdupan di sempadan di Pos TS9 berdekatan Padang Besar, Perlis.

Susulan itu, hantaran video yang di muat naik oleh bekas pengacara JJCM itu mendapat kec4man hebat daripada pengikut dan warganet.

Selepas dikec4m di rata-rata laman sosial, pengacara itu dikatakan mengubah sedikit kapsyennya.

Dalam pada itu, Maria dilihat tampil membalas dan menjelaskan maksud disebalik kapsyen yang ditulisnya itu.

Mungkin niatnya hanya mahu menyampaikan berita itu kepada umum dengan cara tersendiri tetapi disalah anggap  pula oleh warganet.

Diharap selepas ini kita semua lebih berhati-hati dan menjaga sensitiviti dalam menulis dan memuat naik hantaran di laman sosial.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : Hot Fm

Be the first to comment on "Kapsyen ‘M4ti Katak’ Pegawai PGA Dikatakan Tidak Jaga Sensitiviti, Maria Tunku Sabri Beri Penjelasan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*