Pelan Licik Datuk Seri Lol0s Dlm Masa Dua Minit Di Jelaskan Secara Terperinci

 

Kuala Lumpur: Seolah-olah dir4ncang dari awal dengan penuh teliti. Malah, kedudukan pagar kes3lamatan jenis anti-climb, jalan pintas dan susun atur sekitar Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Ras-uah Malaysia (SPRM) Putrajaya, diselidik terlebih dahulu.

Semua itu membolehkan d4lang utama sindiket cuci duit atau pengubahan wang h4ram berusia 32 tahun terbabit mela-rikan diri tanpa disedari pihak berkuasa dalam kejadian jam 6.30 petang Ahad lalu.

Difahamkan, su-spek yang mendakwa sebagai Datuk Seri itu melol0skan diri dengan bantuan tiga pengawal peribadinya yang bertindak cekap dalam tempoh kurang dua minit.

Dia sebelum ini dit4han SPRM pada 2 Oktober sebelum dire-man sehingga Ahad lalu susulan siasatan kes pengubahan wang h4ram membabitkan artis.

Sumber berkata, dua daripada pengawal peribadi su-spek berperanan sebagai ‘kuda’ bagi membolehkan su-spek memijak belakang tubuh mereka untuk melepasi pagar setinggi hampir dua meter itu.

Menurutnya, seorang lagi pengawal peribadi su-spek menyambutnya di luar pagar sebelum mereka mela-rikan diri dengan menaiki Perodua Myvi.

Sumber itu berkata, terdahulu, sembilan su-spek yang dilepas re-man dibawa pulang ke ibu pejabat SPRM Putrajaya untuk proses dokumentasi jaminan sekitar jam 6 petang.

Menurutnya, sebaik tiba di pejabat SPRM, ramai anggota polis berkumpul di lobi utama bangunan.

“Ini menyebabkan semua su-spek tidak mahu keluar dari kenderaan masing-masing. Ada kalangan ahli keluarga su-spek juga hadir di lokasi untuk proses jaminan.

“Berlaku kekec0han di lobi utama bangunan SPRM apabila semua OKT (orang kena tu-duh) enggan keluar dari kenderaan berikutan kehadiran ramai anggota polis di lobi Ibu Pejabat SPRM,” katanya.

Menurutnya, hasil perbincangan antara SPRM, polis dan peguam, polis akur dan bersetuju menunggu semua su-spek di luar pintu utama Ibu Pejabat SPRM.

“Selepas selesai proses dokumentasi jaminan, semua OKT dibebaskan dan menaiki kenderaan masing-masing untuk keluar dari Ibu Pejabat SPRM.

“Ada empat kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Vellfire memasuki Ibu Pejabat SPRM bagi menjemput su-spek yang mela-rikan diri.

“Setiap kenderaan yang melalui pintu pagar utama disekat dan su-spek lain dit4han polis semula.Bagaimanapun, seorang su-spek yang dibebaskan dengan jaminan diserahkan SPRM kepada peguam beliau,” katanya.

Menurutnya, su-spek bergelar Datuk Seri terbabit masuk ke dalam Toyota Vellfire bersama peguam, pengawal peribadi dan pemandu.

“Dia masuk ke dalam kenderaan dan dilihat menuju ke pintu pagar utama.Bagaimanapun, dalam pergerakan antara pintu lobi dan pagar utama, su-spek dipercayai keluar dari kenderaan dan melar-ikan diri ke arah pagar sisi (berdekatan pintu belakang bangunan SPRM) dengan dibantu dua pengawal peribadi.

“Lokasi suspek mel-arikan diri terselindung di sebalik tempat penyimpanan gas. Suspek dikesan me-mijak belakang tubuh dua pengawal peribadinya untuk melepasi pagar berkenaan,” katanya.

Menurutnya, hasil siasatan rakaman kamera litar tertutup (CCTV), suspek disambut seorang lagi pengawal peribadi yang menunggu di luar pagar.

“Sebuah Perodua Myvi menunggu di tepi jalan dan melarikan su-spek.

“Apabila polis menahan Toyota Vellfire yang dinaiki suspek dan melalui pintu pagar utama, baru disedari suspek mela-rikan diri,” katanya.

Menurutnya, tidak timbul isu kecuaian dan dakwaan ada pembabitan ‘orang dalam’ berikutan suspek ketika itu dibebaskan dengan jaminan.

“Pihak SPRM sentiasa memberi kerjasama baik dan membantu siasatan polis bagi memastikan kes berkenaan dis-iasat dengan rapi,” katanya.

Menurut sumber itu lagi, individu yang melarikan diri itu bukan bergelar Datuk Seri seperti ditularkan ataupun dilaporkan.

Teka-teki satira sind-iran pe-das netizen terhadap penguat kuasa

DUA tiga hari ini, Merak Jalanan tengok dinding Facebook penuh dengan teka-teki satira. Netizen secara terang-terangan mengutarakan kemusykilan bagaimana seorang lelaki berbadan besar boleh memanjat pagar setinggi kira-kira enam meter.

Merak Jalanan percaya teka-teki berkenaan merujuk kepada suspek utama kes Macau Sc4m yang mela-rikan diri ketika dibawa keluar dari bangunan Suruhanjaya Pence-gahan Ras-uah Malaysia (SPRM) di Putrajaya sebaik sahaja dibe-baskan dengan jam-inan.

Teka-teki tersebut mencuit hati kerana ia disertakan sekali dengan gambar susp-ek utama dan pagar bangunan SPRM di Putrajaya. Tidak cukup dengan itu, ada juga dalam kalangan netizen yang memuat naik lukisan seorang lelaki berbadan besar melompat melepasi pagar berkawat.

Teka-teki satira berserta gambar suspek dan pagar SPRM itu nampaknya terus tersebar dan dikongsikan ribuan pengguna Facebook setiap hari sehingga ia menjadi bahan lawak yang menghiburkan pelayar Facebook.

Bagaimanapun, Merak Jalanan percaya netizen sebenarnya sedang menyi1ndir pihak berkuasa berkaitan melalui teka-teki berkenaan.

Cara teka-teki tersebut dipersembahkan jelas menunjukkan mereka hairan bagaimana suspek utama kes berprofil tinggi seperti itu boleh melarikan diri dengan mudah dalam bangunan yang dik4wal k3tat?

Atas sebab itu, Merak Jalanan rasa mungkin netizen sengaja membuat teki-teki berkenaan agar pihak berkaitan segera bertindak dan menyelesaikan m4salah itu kerana rakyat sememangnya m4rah dan ger4m terhadap j3nayah melibatkan Macau Sc4m itu.

Merak Jalanan juga percaya netizen sengaja meny-indir dengan cara demikian kerana mereka tidak mahu kredibiliti penguat kuasa diperlekehkan. Oleh yang demikian, meny-indir adalah cara terbaik bagi mengatasi mas4lah tersebut.

Berikut pula simulasi yang di kongsi oleh TTKM

SIMULASI KE 2 BAGAIMANA SUSPEK SPRM LOLOSKAN DIRI

SIMULASI KE 2 BAGAIMANA SUSPEK SPRM LOLOSKAN DIRI.Oleh kerana SPRM tidak menyiarkan CCTV, maka kami membantu anda dengan simulasi berikut untuk memahami bagaimana suspek meloloskan diri. "Hasil semakan CCTV mendapati suspek memanjat pagar dengan bantuan dua bodyguard. Sebuah kereta Perodua Myvi dilihat menunggu di tepi jalan dan bertindak melarikan suspek," katanya.Sumber SPRM: https://www.facebook.com/sprm.benci.rasuah/posts/10158428098691936

Posted by Tentera Troll Kebangsaan Malaysia on Thursday, October 15, 2020

 

 

Pada 8 Oktober lalu, Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Azam Baki berkata, pihaknya mengesan ratusan syarikat diwujudkan bagi mengaburi pihak berkuasa berhubung sindi-ket pengubahan wang har4m dikaitkan dengan perniagaan membabitkan artis dan selebriti.

SPRM turut menyita 23 kenderaan mewah pelbagai jenis antaranya Ford Mustang, Rolls Royce, Bentley, Ferrari dan Porsche serta beberapa motosikal berkuasa tinggi dimiliki ahli sindiket dipercayai hasil kegiatan h4ram.

Sebelum ini, SPRM turut dilaporkan memanggil pasangan selebriti untuk memberi keterangan bagi membantu si-asatan kes pengubahan wang h4ram berkenaan.

Kredit:HmetroOnlinee

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "Pelan Licik Datuk Seri Lol0s Dlm Masa Dua Minit Di Jelaskan Secara Terperinci"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*