Lelaki ni Tegur Jangan G4gal Sebab Perempuan. Sekali Safawi balas balik

 

Tak pasal-pasal entri Instagram Syifa Melvin menjadi tempat berbalas-balas komen antara peminat hanya kerana seorang wargamaya menulis sesuatu yang agak per-ibadi terhadap pemain bola sepak yang dikatakan bercinta dengan Syifa iaitu Safawi Rasid.

Entri yang hanya berkongsikan gambar dan mempromosikan produk sendiri menjadi tempat bertel4gah ramai yang m4rah dengan campur tangan netizen tersebut.

“@safawirasid29 wi, jangan disebabkan perempuan karier mu ja-tuh. Timba pengalaman selama mungkin di luar negara. Wa sentiasa doakan lu bro,” tulis netizen tersebut.

Hal kerja yang dicampur adukkan dengan hal per-ibadi oleh netizen itu membuatkan Safawi memb4las kembali komen tersebut.

“@ratazeem thank you bro support tapi personal hal jangan babitkan. Wa ada 0tak lagi,” balas Safawi.

RESPOND NETIZEN YANG LAIN
Ramai wargamaya lain juga kurang bersetuju dengan netizen tersebut yang mencampuri urusan per-ibadi Safawi. Mereka juga turut sama memberikan pendapat masing-masing.

JANGAN JAGA TEPI KAIN ORANG

Safawi Rasid kini berada di Portugal menyertai Portimonense SC, Kelab Liga Premier Portugal.

Safawi cakap ‘English’ Bert-erabur, Sekali Anju cakap nak lvdah

Kata Zarina atau lebih dikenali sebagai Anju, Safawi telah cuba untuk berkomunikasi dalam bahasa Inggeris dan mahu ‘meludah’ merkea yang mengutuk mahupun menganggu pemain bola sepak itu.

“Siapa kacau sapawi aku nak ludah. Atleast dia cuba cakap English bukan cakap Melayu kat sana. Macam mana nak maju Melayu sikit-sikit nak sindir sikit-sikit nak bahan, biar la dia belajar.

“Power lah juga dia dapat main untuk kelab sana international daripada korang yang terperap je kat rumah tak ada buat apa apa. Sampah punya orang siapa yang duk sindir-sindir dia,” tulisnya.

Menerusi video yang dimuat naik di Instagram, Anju turut memohon orang ramai agar memberikan sokongan padu terhadap individu yang mengharumkan nama negara seperti Safawi.

“Kenapa nak bahan dia, English berterabur sikit nak gelak-gelakkan. Kita patut sokong sesama Malaysia. Dia tengah mengharumkan nama negara kita. Tunjukkan sedikit sokonganlah. Dia dah sampai sana dah sangat bagus,” katanya.

Sebelum ini dalam sesi temuramah yang diadakan dalam bahasa English, Safawi kelihatan seperti kekok sedikit, namun masih boleh jawab semua soalan dengan baik. Mungkin perasaan gentar tidak biasa ditemuramah oleh media asing. Terdapat beberapa mulut orang ramai yang persoalkan bahasa English Safawi mengatakan dia harus menguasai bahasa antarbangsa itu.

Sumber : GEMPAK

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "Lelaki ni Tegur Jangan G4gal Sebab Perempuan. Sekali Safawi balas balik"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*