Geram tgk Suami sendiri angkat perempuan lain masa Team Building. Ini reaksi pihak C0way

 

Islam sebenarnya indah dan sempurna. Di dalamnya, telah digariskan syariat bagaimana cara-cara seorang lelaki mahupun seorang wanita berhu-bungan sesama sendiri. Islam tidak mel-arang umatnya berurusan sesama manusia, lelaki dan wanita. Namun perlu diingat bahawa ada garis panduan syarak dalam setiap perkara.

Hari ni tularr gambar team building dari sebuah syarikatt terkenall di Malaysia yang jadi bahan bualan hangat di kalangan netizzen.

“Yer ni permainan coway anjurkan untuk staff2., katanya team building., dgn laki aku kena dukung2 perempuan mcm ni., dah xde idea ke apa buat permaiNnan mcm ni., yg masing2 dah ada suami isteri main permainan ni., mana perginya batass lelaki dan perempuan dlm Islam. lagi2 yg pemainnnya pon dah berkahhwin., xde otakk ke? aku sebagai isteri tgk benda mcm ni korang rasa patut ke permainan ni dianjjurkan.,berlambak lagi permainan yg bole dibuat main., note ekk semua dlm ni semua dah berkahhwin., BOD0HH” tulis seorang pemilik akaun Kim Greem

Dalam perkembangan terkini, rpemilik  asal posting tersebut beliau memberitahu pihak terbabit sudah pun memintaa maaf atas perkara tersebut.

Berikut updata terkini dari Kim Greem

“Assalamualaikum, Selepas posting sya menjadi virral.

“Pihak coway pon sudah sedar akan kesilappan mereka dengan meminta maaf secara personal dengan saya dan berjanji tidak akan menganjurkan permainan sedemikian lagi yang boleh menggu-gat sensittiviti.

“Saya juga dengan rendah diri mohon maaf pada pihak coway kerana bertindak untuk vi-raalkan perkara demikian.

“Jujur dari hati hanya ingin membuka mata hati pihak yang berkenaan serta orang orang bawahan coway supaya menilai dan mengambil berat dalam setiap program dan perkara yang nak dianjurkan.

“Sifat sensiti-vviti tu perlu ada dalam diri semua orang, tak kira kita ni orang atasan atau kulli semata.

“Saya mewakili isteri dan suami yang meme-ndam rasa kesedih-han dan kecu-riggaan mereka terhadap pasanggan mereka.

“Sya mohonn ampun dan maaff sekali lagi kepada pihak coway atas perkara yang dh terjadi, saya harap perkara ini tak berlaku lagi dalam institusi coway ini.

“Saya harap juga pihak atau netizenn yang membaca ini berhenti memvviralkan post ini kerana matlamat sya pon sudah tercapai.

“Dan ini saya anggap tugas saya sudah selesai untuk membenddung perkara sebegini terjadi.Tulus ikhlas.

Berikut komen-komen netizen,

“Malunya tgk.. Pilihan kat tgn kita nk or xnak.. Msg2 dh tua blh pk

Dobo….padan dgn yg main pun xkan x fikir…dah tau yg anjurkan dobo….semua sekali ikut bangang abadi

“yg setuju main pun b0doh . xada o0ak . Agak2 laa company buat gitu ikut sangatttt. Baik g mamp**s

“Game ni blh cecah lantai tapi mesti dlm kertas kn?Kertas tu blh d k0yak lawan arah lps tu bukakan jadi bulatan and semua blh masuk dlm tu tanpa dukung² pn gaisssMungkin pompuan dlm tu kurang kena dukung masa kecil²

“Pada prinsipnya, perhubungan di antara lelaki dan wanita tidaklah ditolak secara total, malahan dibolehkan selagi mana ia bermatlamatkan kebaikan dan atas perkara-perkara yang dibenarkan syarak. Dan wajib patuhi kehendak dan ajaran Islam serta prihatin tentang akhlak dan adab”.-Dr Yusuf Al-Qardhawi

Namun, ada beberapa situasi tertentu hukum itu berubah menjadi harus. Ia dapat dilihat melalui beberapa situasi seperti darurat, hajat (keperluan), maslahah dan kebiasaan adat setempat. Antaranya:

Kesimpulannya, perempuan ibarat permata yang berharga. Maruah dirinya tidak boleh dijual beli. Janganlah disebabkan terpengaruh dengan budaya barat kita wanita Islam sanggup menggad-aikan mar-uah diri. Tegakkanlah Islam dalam dirimu nescaya akan tertegak Islam disekelilingmu. Sungguh muliamu wanita kerana Islam.

Sumber : KimGreen/OM

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "Geram tgk Suami sendiri angkat perempuan lain masa Team Building. Ini reaksi pihak C0way"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*