“Sediih” Jasa Cikgu Rosle ke akhir h4yat. Anak ded4h petanda-petanda sebelum arwh pergi buat selamanya..

Seorang guru lelaki iaitu Rosle Abdul Aziz disahkan meningg4l dunia selepas terj4tuh daripada balkoni ketika melakukan persiapan akhir sempena pembukaan sekolah esok.

Menerusi Harian Metro, anak sulung Allahyarham iaitu Muhammad Zulhakim meluahkan rasa sed1h atas pem3rgian ayah tercinta.

Anak lelaki Allahy4rham yang berusia 21 tahun ini memberitahu bapanya itu berkelakuan agak berb3za sejak seminggu yang lalu kerana Allahy4rham dikatakan seringkali tidur awal tetapi sejak kebelakangan ini, dia banyak meluangkan masa bersama anak-anak. Tambahnya lagi, bapanya itu hanya akan tidur selepas anak-anak yang lain masuk ke bilik pada jam 12 tengah malam.

Memang agak p3lik dan tidak menyangka itu pet4nda abah akan meningg4lkan kami buat selama-lamanya.

Menceritakan kisah itu, sebelum kejadian, Zulhakim memberitahu bahawa bapanya itu ada menghubungi dan meminta menghantarkan dokumen kepadanya di sekolah. Selepas menerima panggilan tersebut, anak sulung kepada 5 beradik ini bersama adiknya telah pergi ke sekolah berkenaan untuk berjumpa dengan bapa mereka.

Namun tidak lama selepas mereka meningg4lkan bangunan sekolah tersebut, ibu telah menghubungi dan memaklumkan tentang kejadian yang menimpa bapanya.

Abah sebelum ini ada menceritakan setiap kelas di sekolahnya memasang sinki sebelum pembukaan sekolah esok dan abah memang minat bertukang.

Tambahnya lagi, mereka sekeluarga kini reda dengan ketentuan yang telah ditetapkan oleh-Nya. Allahyarham Rosle Abdul Aziz disifatkan sebagai seorang bapa yang sangat bertanggungjawab, komited dengan kerjayanya sebagai guru serta mementingkan ahli keluarga.

Setiap hari abah hanya menghabiskan masa dengan keluarga, abah tidak suka lepak di kedai kopi seperti orang lain.

Sementara itu, Zulhakim memberitahu jenazah bapanya itu akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Pisang Gala.

Sumber: Harian Metro

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Oh Bulan

Be the first to comment on "“Sediih” Jasa Cikgu Rosle ke akhir h4yat. Anak ded4h petanda-petanda sebelum arwh pergi buat selamanya.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*