Wanita tak sengaja pec4hkan pinggan mangkuk, Betty Banafe terharu pengurus pusat beli-belah tak mel3nting

TERLIBAT dalam ins1den yang menyentvh hati, pelakon Betty Banafe berkongsi kejadian yang dilalui di pusat membeli-belah apabila seorang wanita tua tidak sengaja melangg4r rak pinggan mangkuk dengan trolinya sehingga pec4h.

Betty atau nama sebenarnya Betty Ibtisam Abu Bakar Banafe, 41, berkata dia berasa sed1h melihat situasi itu kerana pelangg4n lain yang berada di situ hanya melihat dan tidak menghulvrkan bantuan.

“Hari ini semasa saya berjalan di pusat membeli-bel4h, tiba-tiba saya terdeng4r bunyi barang pecah.

“Saya jalan ke satu lorong dan ternampak beberapa orang sedang memerhati seorang wanita tua yang terl4nggar rak pinggan mangkuk dengan trolinya. Banyak yang jatvh ke lantai dan pecah.

Betty Banafe terharu dengan tindakan pengurus pusat membeli-belah yang bertindak secara profesional terhadap insid3n tersebut.

“Wanita itu yang kelihatan malu terus melutvt dan kutip serpihan yang hancvr… sementara suaminya koyakkan kod bar dan cakap yang mereka perlu bayar semuanya.

“Situasi itu sangat menyed1hkan. Wanita itu tak sengaja buat silap, dan semua mata memandang dia,” tulisnya.

Bagaimanapun, ketika pelakon drama Spa Q ini ingin membantu wanita tersebut, mereka didatangi oleh seorang lelaki yang merupakan pengurus tempat itu yang memberitahu mereka tidak perlu membay4r ganti rvgi pinggan mangkuk yang telah pec4h kerana pihaknya mempunyai insur4ns untuk kemal4ngan seperti ini.

“Bila saya melutvt disebelahnya untuk tolong dia, seorang lelaki datang kepada kami dan menyuruh kami untuk tinggalkan serpih4n yang pec4h itu.

Betty berharap umat Islam sentiasa muhasabah diri dan bergantung sepenuhnya kepada Allah dalam apa jua keadaan.

“Dia kata pihaknya akan bers1hkan dan meminta maklumat wanita itu supaya dia boleh ke hospital dan dapatkan rawatan untuk luka di tangannya, ” ujarnya.

Rentetan kejadian itu, Betty meminta pengikut Instagramnya agar muhasab4h diri dan membayangkan jika mereka sedang berada dalam situasi sama di mana kesus4han dan kesed1han mereka hil4ng dengan bantuan Allah.

Betty turut menging4tkan umat Islam bahawa segala dos4 dan kesal4han yang dilakukan pasti diampunkan jika mereka melet4kkan sepenvh kepercayaan kepada Allah.

Allah akan sembuhkan hati anda.

BETTY BANAFE

PELAKON

“Kepada anda yang sedang baca posting ini, saya mahu anda pej4mkan mata dan bayangkan jika Allah sedang lakukan perkara sama kepada anda.

“Mengut1p serpihan hati anda yang telah h4ncur daripada semua kes4lahan dan tamparan yang dilemp4rkan kepada anda sepanj4ng hidup ini.

“Allah akan sembuhkan hati anda dan semua dos4 dan sal4h yang anda pernah lakukan akan diampvnkan”, ujarnya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: mstar

Be the first to comment on "Wanita tak sengaja pec4hkan pinggan mangkuk, Betty Banafe terharu pengurus pusat beli-belah tak mel3nting"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*