“Laman Web Itu Menyiarkan Gambar Saya Menjel1r Lid4h”.. Daiyan Trisha Ded4h Sering Jadi Mangs4 Ekspl0itasi..

KUALA LUMPUR: Sekali lagi, foto dirinya dijadikan bahan jenaka dan ekspl0itasi individu tidak bert4nggungjawab. Berulang kali, penyanyi, Daiyan Trisha, 26, menjadi m4ngsa perl4kuan tidak sen0noh yang menc3mar reputasi.

Siapa sangka, sekadar suka-suka memuat naik foto memaparkan aksi menj3lir lid4h di laman sosial, Daiyan atau nama penuhnya, Daiyan Trisha Mohd Nasaruddin, diekspl0itasi hingga mengundang reaksi netizen.

“Saya perempuan dan menjadi m4ngsa. Saya lihat, pada laman web yang menyiarkan foto saya itu, mangs4nya ramai perempuan.

“Mereka yang bercakap mengenai soal ini juga wanita. Saya hair4n, kenapa perempuan sahaja yang memandang serius soal ini?

“Sedangkan ini bukan mas4lah wanita… Ini isu sosial. Wanita yang menutup aur4t dan mereka yang bukan artis juga menjadi mangs4.

Daiyan Trisha miliki rumah sendiri pada usia 25 tahun

“Selagi lelaki tidak mengubah buah fikiran mereka dan tidak mengub4h sikap untuk menghorm4ti wanita, perkara ini tetap terjadi,” katanya kepada BH Online.

Tambah Daiyan, lelaki zaman sekarang perlu mengubah cara pemikiran dan berh3nti melayan wanita umpama objek.

Penyanyi lagu Langit ini menegaskan, pendidikan dari kecil sangat penting bagi meng3lak lebih ramai wanita menjadi mangs4 perlakuan lelaki.

“Semuanya berbalik kepada didikan sejak kecil. Seseorang lelaki perlu dididik untuk menghormati wanita, tanpa didikan yang baik, kita boleh lihat anak muda sekarang bebas mengeluarkan kata-kata tidak bermor4l terhadap wanita,” katanya.

Daiyan Trisha Dedah Sering Terima Foto Lucah | Artikel | Gempak

Tambah Daiyan, isu pengani4yaan terhadap wanita perlu diangkat lebih serius dan diperjuangkan lelaki terutama selebriti popular yang mampu mempengaruhi pengikut agar untuk menghormati kaum Hawa.

“Saya sering lihat perkara ini diperkatakan dan dibangkitkan wanita, sedangkan isu ini berpunc4 daripada lelaki. Kita juga yang memperjuangkan hak wanita bertahun-tahun, tapi adakah kita lihat lelaki memperjuangkan hak itu?

“Bagi saya, sepatutnya ada ‘influ3ncer’ atau selebriti lelaki yang tampil menyuarakan soal ini, bukan sahaja perempuan.

“Sampai bila perempuan perlu t4kut untuk memuat naik gambar?” katanya yang akan membintangi filem, Oktober depan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: BH

Be the first to comment on "“Laman Web Itu Menyiarkan Gambar Saya Menjel1r Lid4h”.. Daiyan Trisha Ded4h Sering Jadi Mangs4 Ekspl0itasi.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*