Ibu K4nser Tahap 4 Dij3mput Ilahi Selepas 47 Hari Kom4, Tak Sempat Beri Anak Susu

Seorang wanita yang disahkan menghid4p kans3r payud4ra ketika sedang sarat mengandung meningg4l dunia selepas 47 hari bert4rung ny4wa. Sel k4nser sudah mereb4k ke bahagian tulang belakang menyebabkan bayi terpaksa dilahirkan pra mat4ng melalui pemb3dahan sebelum ibu kom4.

Menerusi laporan Harian Metro, arw4h isteri, Noor Athirah Mohd Ariff sempat meminta suaminya, Muhammad Hairi Ramli, membawa kedua-dua anak mereka ke hospital untuk menatap wajah buat kali ter4khir.

Kans3r mereb4k ke tulang belakang

Menurut suami, mereka hanya berkomunikasi menggunakan nota yang ditulis. Beberapa hari sebelum men1nggal dunia, arw4h kelihatan sedikit lem4h dan meminta untuk berjumpa anak-anak.

Sepatutnya arw4h dibenarkan berjumpa dengan anak-anak esok selepas mendapat kebenaran daripada doktor yang merawatnya, namun arw4h merayu supaya saya membawa dua anak kami berjumpa dengannya lebih awal seolah-olah seperti mengetahui masanya sudah sampai.

Bagi memenuhi permintaan arw4h, saya berbincang dan meminta kebenaran daripada doktor serta jururawat dan semalam saya membawa Muhammad Hairil Hafsya dan Muhammad Haidil Haziq ke hospital, namun pada ketika itu arw4h sudah tidak mengenali sesiapa yang mendekatinya.

Walaupun s3dih arw4h tidak sempat menatap wajah anak kedua kami yang baharu dilahirkan namun saya bersyukur kerana dapat memenuhi permintaannya buat kali terakhir.

Selepas 46 hari dirawat di di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), Kota Bharu, arw4h dipindahkan ke wad biasa selepas keadaan stabil. Namun, siapa sangka Allah SWT lebih menyayanginya.

Mohon halal

* As Salam semua. Saya serta ahli keluarga dengan rasa rendah diri memohon Pertolongan mendoakan agar sepupu saya *NOOR…

Posted by Mawardy Che Aziz on Monday, June 1, 2020

Awal Jun lalu, sepupu arw4h ada memuat naik status memaklumkan keadaan semasa arw4h yang kom4 selepas melahirkan bayi. Paling meny3dihkan apabila anak kecilnya itu belum sempat merasai kasih sayang ibu walau hanya setitis susu.

Mawardy Che Aziz mewakili seluruh keluarga turut mengucapkan terima kasih di atas doa dan derma yang telah disumbangkan orang ramai kepada arw4h selama ini.

Sumber : Harian Metro , Mawardy Che Aziz , Yanna Sofea 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Oh Bulan

Be the first to comment on "Ibu K4nser Tahap 4 Dij3mput Ilahi Selepas 47 Hari Kom4, Tak Sempat Beri Anak Susu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*