“P3ndek, H1tam, Jong4ng…” – Zizi Kirana Buka Cerita Kena Ej3k Zaman Sekolah

Penyanyi Zizi Kirana mend3dahkan dia sering menjadi mangs4 ej3kan sewaktu zaman persekolahan terutamanya ketika berada di tingkatan satu dan dua.

Menurutnya, pelbagai gelaran dan panggilan yang diberi untuk Zizi namun dia memilih untuk tidak mengh1raukannya.

“Memang dulu masa sekolah tingkatan satu dan dua saya selalu di3jek, sampai ada gelaran ‘si p1ndik’ dan bila lalu depan orang tu, dorang akan ramai-ramai cakap Nurfazelah p1ndik.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kira-Kira Berapa Lama Lagi Awak Nak Saya Tunggu?!🤨 • • • 👟 : Air Max 97 #EHZiziKirana #KesayanganSia #NakKeTakNak #SiapaYangBapBap #TeamNike

A post shared by Zizi Kirana (@zizi_kirana) on

“Macam-macam ej3kan yang saya dapat masa awal masuk sekolah menengah, di3jek sebab p3ndek, h1tam, gigi arnab, jong4ng tapi lama-lama saya dah biasa dan tak ambik kisah,” kongsinya.

Pend3dahan itu dibuat menerusi beberapa buah entri yang dimuat naik di Instagram Stories miliknya semalam.

Pelantun lagu Eh berkata disebabkan kejadian itu dia agak memilih untuk berkawan rapat dengan kawan perempuan.

Tegas pemilik nama Nur Fazelah Mad Tahil, lebih baik sikit bilangan kawan rapat daripada dikelilingi dengan orang yang bermasalah.  

“Perempuan la yang paling suka mengejek saya dulu sebab tu sampai sekarang saya sangat memilih berkawan dengan perempuan.

“Tapi dalam tak kisah tu pun ada masa juga saya akan bagi pengajaran untuk si tukang ej3k. Jadi siapa yang selalu diej3k atau dibvli, tetap semangat guys!!

“Tak ramai takpe, janji tak bercampur dengan orang-orang tox1c. Kadang ada yang mengaku kawan baik selamanya (BFF) walhal tak boleh terima kalau BFF kau ada kelebihan sedikit. Kesian! Eh! Jangan terasa kalau tak betul!

“Yang penting bukan hati h1tam. Jangan rasa d0wn bila dih1na orang kerana mereka hanya manusia yang tidak pernah rasa puas dan bersyukur. Doakan saja yang baik-baik untuk mereka,” tulisnya lagi.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Gempak

Be the first to comment on "“P3ndek, H1tam, Jong4ng…” – Zizi Kirana Buka Cerita Kena Ej3k Zaman Sekolah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*