Abu Syafiq hairan wanita ingin disam4nnya tukar jadi laki-laki…

Pendakwah bebas dikenali sebagai Abu Syafiq hairan apabila wanita yang ingin dis4man kerana memfitn4hnya kini bertukar menjadi laki-laki.

Dalam satu hantaran di media sosial, Abu Syafiq berkata beliau ingin mengemukakan saman kepada individu berkenaan kerana mend4kwa dirinya telah mengk4firkan orang.

“Inilah wajah orang yang telah memfitn4h saya. Dia memfitn4h saya kononnya saya mengkafirkan orang Islam dan mengh1na kerja amal.

“Saya bersumpah demi Allah saya tidak mengk4firkan orang Islam dan tidak h1na pekerjaan baik orang Islam.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

https://m.malaysiakini.com/news/530436

A post shared by Ustaz Abu Syafiq (@ustazabusyafiq) on

“Siapa jumpa orang ini sila buat laporan polis ya. Dan bagi tahu dia saya ‘kirim salam’ serta bertanya kenapa wajah anda dah jadi gelap dan bermisai?” tulis beliau di laman sosial Instagram.

Abu Syafiq turut memuat naik gambar wanita yang did4kwa memfitnahnya dengan dua versi berbeza termasuk memiliki misai.

Abu Syafiq sebelum ini mengundang kontr0versi apabila dikatakan “mengkafirkan” penyampai motivasi dan ahli perniagaan Ebit Liew.

Pendakwah bebas itu pada 23 April memaklumkan bahawa laman Facebooknya telah digodam pihak tertentu.

Ini setelah laman itu meninggalkan komen yang mengk4firkan seorang lagi pendakwah bebas, Ebit Lew, berdasarkan gambar tangkap layar laman berkenaan hari ini.

“Penting. Page Facebook saya kena godam. Ustaz Abu Syafiq Al-Asy’ary atas nama Ustaz Abu Syafiq Al-Asy’ary.

“Harap maklum. Saya Ahli Sunnah wal Jamaah, tidak k4firkan orang Islam. Harap maklum,” kata Abu Syafiq dalam satu teks pesanan.

Pada 7 Mei lalu, ekoran kontr0versi itu Abu Syafiq memfailkan sam4n terhadap Amin Idris selepas personaliti televisyen terbabit enggan membuat permohonan maaf secara terbuka dan memadam kenyataan did4kwa berbaur fitn4h.

Peguam mewakili Abu Syafiq, Nurul Hafidzah Hassan, mengesahkan sam4n ke atas Amin dan seorang individu lain yang tidak didedahkan identitinya difailkan di mahk4mah Sesyen Shah Alam dan Kuantan.

Menurut peguam dari firma NHA Advocates and Solicitors itu Amin disam4n atas d4kwaan memuat naik kenyataan memusnahkan jenama peribadi, imej dan reputasi Abu Syafiq.

Amin, 39, sebelum itu memuat naik kenyataan melalui akaun Facebook ekoran kec4man Abu Syafiq ke atas seorang lagi pendakwah bebas iaitu Ebit Lew.

Perkongsian Amin itu menjadi tular sebaik ia dimuat naik ke media sosialnya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Ig Ustaz Abu Syafiq

Be the first to comment on "Abu Syafiq hairan wanita ingin disam4nnya tukar jadi laki-laki…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*