“Kami Dah Jumpa Pencvlik Kucing Itu”.. Ini Cerita Sebenar Kakak Baju Putih Berlari Pegang Kucing Ketika Laporan Berita..

Namanya Mayamin Husna Hisham dan tidak, dia tidak “mencuulik” kucing oren itu.
Hasil kerjasama warga Twitter, kami berjaya menemui “kakak baju putih” yang dilihat dalam rakaman berita TV3 semalam, berlari sambil membawa kucing.

“Itu kucing saya,” kongsi pemilik seekor kucing berwarna oren yang tular dalam footage laporan berita baru-baru ini, Mayamin Husna Hisham.

Menjelaskan situasi sebenar ketika rakaman spontan di kawasan Rehat dan Rawat Sungai Buloh, Selangor, kata Maya, 22, dia ketika itu sedang membersihkan kucingnya yang terbu4ng air besar di dalam kereta.

Cara berjalannya yang kelihatan p4nik menarik perhatian pengguna Twitter @Ijulnaim berkongsi video tersebut, bertanya mengapa tiba-tiba ada rakaman seorang wanita berlari sambil membawa kucing? Maya, 22, yang mempunyai 15 ekor kucing, berkata semasa “kejadian” itu semalam, dia dalam perjalanan pulang ke rumah ibunya di Sabak Bernam bersama Mineski dan dua bayinya.

“Tiba-tiba kucing saya terbu4ng air bes4r dalam carrier, habis semua k0tor.

“Kebetulan berdekatan dengan R&R Sungai Buloh, jadi saya singgah cuci carrier dan badan kucing yang terkena n4jis. Kucing oren itu bernama Neski,”

Ketika saya membersihkannya, saya melihat kehadiran polis dan tentera di kawasan itu. Saya tidak menyedari bahawa TV3 sedang menjalani penggambaran di sana. “Sebab mengapa saya berlari sambil memegang Neski seperti itu adalah kerana saya memakai kemeja putih dan tidak mahu meng0torkannya,”

Sambil bergurau dia menambah sebab lain mengapa dia berlari seperti itu, juga kerana dia merasa paniik dengan kehadiran polis dan tentera. Maya mengatakan bahawa ini adalah kali pertama dia membawa Neski pulang ke rumah ibunya dan dia juga bimbang kucing itu mungkin takut dan lari kerana terdapat banyak kereta di sekitar ketika itu

Maya tidak menyangka rakaman footage berkenaan tular hingga ada yang menyangka dia mencuulik kucing berkenaan.

Malah, footage itu menarik perhatian ramai termasuk bekas Menteri Belia & Sukan, Syed Saddiq Abdul Rahman.

Perhatikan Pada Minit 1.50

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: NewStraitTimes/ Gempak

 

Be the first to comment on "“Kami Dah Jumpa Pencvlik Kucing Itu”.. Ini Cerita Sebenar Kakak Baju Putih Berlari Pegang Kucing Ketika Laporan Berita.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*