Jatuh Air Mata Jantan! Penternak Ikan Tak Dapat Tahan Seb4k Lihat Semua Ikan “Dir4cun” Orang.

Ujian ke atas manusia datang dalam pelbagai peringkat dan cara. Kalau bukan dari kita, ianya datang dari pihak yang lain. Setiap dari kita tidak akan terlepas dari menghadapi ujian-ujian ini. Cuma yang membezakan adalah kesab4ran dalam berdepan dugaan tersebut.

Dalam masyarakat melayu kita sangat terkenal dengan perasaan hasad d3ngki dan juga c3mburu antara satu sama lain. Pantang melihat orang lain senang, ada sahaja perkara dilakukan untuk menjatvhkan individu lain.

TAK DAPAT TAHAN SEB4K, SEMUA IKAN M4TI DIR4CUN

Ini lah yang terjadi kepada seorang penternak ikan yang berdepan dengan kerug1an apabila ada pihak yang cuba mengani4ya perniagaan yang diusahakan selama ini. Hal tersebut menjadi bualan warganet baru-baru ini, yang turut bersimpati nasib lelaki berkenaan.

Penternak ikan tersebut dikenali sebagai Zainundin Khozen dan difahamkan kesemua ikan yang dibel4nya telah mt4i gara-gara diperd4jal oleh individu yang tidak bertanggungjawab.

Melihat hasil usahanya dalam keadaan m4ti sedemikian, Zainundin tidak dapat men4han rasa sed1h dan terus menang1s. Segala usaha yang dik3rah sejak sekian lama akhirnya rug1 dalam sekelip mata sahaja.

BERPUNCA DARI PEKEBUN YANG MER4CUN TANAMAN

Dikhabarkan h4l ini berpunca dari tindakan segelintir pekebun yang berada di kawasan kolam miliknya. Mereka meracvn tanaman sehingga terjejas sekali ke dalam kolam milik Zainundin.

Perkongsian ini menarik mata ramai net1zen. Rata-rata mereka turut meras4i kehampaan yang dilalui pentern4k ikan berkenaan. Mereka dilihat sempat mentit1pkan kata-kata semangat buat Zainundin agar terus kuat dan b4ngkit dalam menerima keg4galan ini.

CABARAN MEMBUATKAN KITA BELAJAR DAN INGAT

Dalam pada itu, mereka juga ada memperingatkan bahawa dalam perniagaan ada banyak cabaran. Cabaran itu lah yang memberikan manusia pengalaman berharga agar lebih berhati-hati di masa depan.

Yang pasti sentiasa berdoa dan meminta pertolongan dari Allah agar senantiasa dipermudahkan segala urusan kel4. Mungkin kerugian hari ini akan diberi ganjaran yang lebih besar kemudian.

Kesimpulannya, semoga Zainundin diberi kekuatan dan dimurahkan rezeki untuk bangun semula. Jauhi lah diri dari perasaan d3ngki dan c3mburu kerana Allah telah pun tetapkan rezeki yang berlainan bagi hambaNya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Info Meecks

Be the first to comment on "Jatuh Air Mata Jantan! Penternak Ikan Tak Dapat Tahan Seb4k Lihat Semua Ikan “Dir4cun” Orang."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*