Anak Azian Mazwan menlnggal dunia selepas tiga minggu k0ma akibat kem4lang4n

 

SETELAH tiga minggu berada dalam keadaan k0ma di unit rawatan rapi (ICU), H0spltal Selayang, anak kepada penyanyi Azian Mazwan Sapuwan menghembvskan nafas terakhir kira-kira pukul 11.30 pagi, Isnin.

Berita sedlh itu disahkan sendiri oleh Azian menerusi aplikasi Whatsapps.

“Anak Yan (Azian) baru menlnggal dunia tadi… nak cakap itu saja,” ujarnya dalam satu rakaman suara.

Sementara itu, bekas pengurus Azian iaitu Rushuhaimin Abd Rahman berkata, Mohamad Aqil Zulkarnain, 19, menlnggal dunia akibat kerosakan org4n dalaman setelah terlibat dengan kemal4ngan jalan raya pada 22 November lalu.

“Innalillahiwainnailaihirrojiun… anak Azian Mazwan Sapuwan yang terbabit dalam kemal4ngan telah ‘ditidurkan’ di ICU selama tiga minggu oleh d0kt0r kerana kerosakan org4n dalaman baru sahaja menghembvskan nafas terakhir.

“Semoga arw4h ditempatkan dalam kalangan orang beriman. Al-fatihah, salam takziah untuk Azian sekeluarga,” katanya.

Aqil (paling kanan) bersama keluarganya.

Pada 22 November lalu, Aqil dimasukkan ke wad Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Selayang, Selangor kerana ced3ra parah di bahagian abdomen dan beberapa organ dalam badan.

Sebelum ini menerusi kemaskini Facebook milik suami Azian iaitu Mohammad Ahrar Zulkarnain pada Ahad lalu memberitahu anak mereka itu berada dalam keadaan k0ma dan direhatkan untuk memulihkan hati dan limpanya, selepas dibius sejak 13 hari lalu.

Ahrar turut memohon doa sahabat handai dan orang ramai untuk mendoakan Mohamad Aqil dan memohon maaf seandainya anak mereka pernah membuat kesal4han dengan sesiapa pun.

Azian yang juga pelantun suara lagu Cinta Embunan Pagi dan Rumah Kecil Tiang Seribu pernah menyertai Gegar Vaganza musim kedua pada tahun 2015.

Aqil meninggalkan seorang isteri dan seorang cahaya mata lelaki.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: MSTAR

Be the first to comment on "Anak Azian Mazwan menlnggal dunia selepas tiga minggu k0ma akibat kem4lang4n"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*