Lnggar SOP? P0lis Bvka Kertas Sias4tan Majlis Perkahwinan Selebriti Di Genting Highland

Perkahwinan pasangan selebriti terkenal yang berlangsung di Genting Highlands baru-baru ini telah did4kwa tidak mengikut prosedur operasi standard (SOP) Pelan Pemulihan Negara (PPN) Fasa 4.

Polis Buka Kertas Siasatan

Memetik laporan Harian Metro, Polis telah membuka kertas siasatan susulan tular video majlis perkahwinan pasangan tersebut yang dimuat naik di laman Facebook. Menurut Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Zaiham Mohd Kahar berkata, polis menerima laporan berkaitan video berdurasi 41 saat itu pada 10.30 malam tadi (Isnin) yang memamparkan perkahwinan pasangan itu di sebuah villa di Genting Highlands.

Ada Tetamu Yang Tidak Pakai Pelitup Muka & Tiada Penjarakan Fizikal

Difahamkan, hasil siasatan pihak polis, majlis itu berlangsung pada 8.30 malam, 15 Disember lalu dan terdapat tetamu yang tidak memakai pelitup muka dan serta tidak mengamalkan penjarakan fizikal.

“Keadaan itu dilihat mel4nggar SOP PPN Fasa 4 dan polis sudah membuka kertas siasatan berikutan penularan inslden itu,” kata Zaiham dalam sebuah kenyataan

Susulan itu, polis akan mengesan dan mengenal pasti kesemua individu yang hadir dalam majlis perkahwinan itu serta kes disiasat mengikut Perkara 17 Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (PPDPPB) 2021.

“Orang ramai diminta untuk tidak membuat sebarang spekulasi berkaitan inslden ini serta dinasihatkan orang ramai untuk terus mematuhi SOP yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara,” kata Zaiham lagi seperti dilaporkan portal akhbar tersebut

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : muraimy

Be the first to comment on "Lnggar SOP? P0lis Bvka Kertas Sias4tan Majlis Perkahwinan Selebriti Di Genting Highland"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*