Bantu Mngsa Sampai Redah Bnjir, Netizen Ris4u Tengok Wawa Zainal – “Bah4ya Kalau Ibu Jari Kaki Tersep4k Atau Terlanggar”

Umum tahu, pelakon Wawa Zainal baru sahaja melahirkan anak keempat dan masih dalam tempoh berpantang. Bagaimanapun, usahawan terkenal ini tetap aktif bekerja malah turun padang membantu mangsa bnjir di Selangor.

Ya Allah sayunya hati

Menerusi hantaran di Instagram (IG) miliknya, Wawa, 30, dilihat bertungkus lumus menolong mangsa-mangsa bnjir bersama pekerjanya. Dalam video tersebut, Wawa juga ditemani suami tercinta yang juga merupakan pelakon Aeril Zafrel.

Mengenakan pakaian berwarna hitam, Wawa membeli barangan keperluan seperti lampin pakai buang bayi, sejadah, telekung dan bantal di sebuah pasar raya.

Pemilik nama Nur Hawa Zainal Abidin juga meredah kawasan limpahan air semata-mata untuk menghantar barangan kepada mereka yang memerlukan.

Dasyat ni boleh redah air

Biarpun tindakan itu mulia, ‘makcik bawang’ tetap meninggalkan komen berbaur teguran dan bebelan. Rata-rata pengikut mula mengingatkan pelakon drama Cinta Qaseh untuk berpantang sepenuhnya dan tidak terlampau ligat.

@asy*******d : Dalam pantang tu tak payah la kot turun padang. Orang faham saja. Walaupun dah anak empat ke 10 ke, dalam keadaan diri ‘kotor’ itu, faham-faham saja. Pergi pula tempat bahaya dan tak bersih dengan ada baby kat rumah.

@u***_******if : Dalam pantang boleh redah air bnjir, dhsyat sangat ni. Memang tak ada sapa boleh ganti ke kerja Wawa tu huhu.

@af*******na : Wawa. Jaga diri baik-baik. Baru 24 hari pantang, dalaman belum kuat lagi tu.

@a***_qa : Allah elok awak sarung kasut, Wawa. Bahaya kalau ibu jari kaki tersepak, terlanggar atau tertimpa apa-apa. Semoga dalam lindungan selalu.

@u******nul : Ya Allah. Aku pula yang risau dengan Wawa ni, pantang tak habis lagi. Semoga Allah permudahkan urusannya, diberi kesihatan yang baik untuk Wawa. Subhanallah.

Pada 30 November lalu, Wawa selamat melahirkan anak keempat di sebuah pusat perubatan swasta di Selangor.

Terdahulu, Aeril dan Wawa mendirikan rumah tangga sekitar tahun 2013. Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Ahmad Fakhruddin Attar, 7 Hayla Maghfiratul Adzkiyaa, 5, dan Ayya Soffya yang kini berusia setahun.

Sumber: Instagram @w4w4_zainal

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : ohbulan

Be the first to comment on "Bantu Mngsa Sampai Redah Bnjir, Netizen Ris4u Tengok Wawa Zainal – “Bah4ya Kalau Ibu Jari Kaki Tersep4k Atau Terlanggar”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*