[Terkini] ‘Tnggu Sayang Di Syurga..’ Baru 3 Hari Bernikah Suami Dijmput IIahi Dalam KmaIangan.

Pasir Mas: Keterujaan pasangan pengantin yang baru berkahwin Jumaat lalu, memilih pelamin untuk majlis bertandang tldak kesmpaian apabila terbabit dalam sebuah kemaIangan di Kampung GaIok, di sini, 4.45 petang semalam.

KemaIangan berkenaan mera.gut nywa Wan Ahmad Haziq Wan Abd Razak, 25, manakala isterinya, Norainsya Mohd Suhaimi, 22, Iuka ringan di kepaIa.

Adik mngsa, Wan Ahmad Aizat Wan Abd Razak, 23, berkata, pada awalnya, dia menerima panggilan telefon daripada isteri mngsa memberitahu mereka terbabit dalam kemaIangan dengan keadaan abangnya yang masih tldak diketahui.

Katanya, ketika dalam perjaIanan ke Hspital Pasir Mas (HPM), dia terke.du kerana dikhabarkan abangnya sudah mninggaI dunia, namun terus mengua.tkan semangat untuk sampai ke sana.

“Kali terakhlr kami berjumpa ketika sarapan pagi bersama-sama di rumah ibu pagi tadi (semalam), memandangkan saya merancang untuk puIang Tanjung Malim, Perak, tempat saya bekerja pada sebeIah petang.

“Kami berdua sangat akrab malah boleh dikatakan hampir setiap hari dia menelefon saya sebeIum majlis perkahwinannya, untuk berkongsi persiapan dan keteru.jaan dia mendapat isteri memandangkan saya sudah berkahwin beberapa bulan lebih awal daripada abang,” katanya ketika ditemui di perkarangan Unit F0rensik HPM, malam tadi.

Wan Ahmad Aizat dalam keadaan se bak menga kui, abangnya itu seorang anak yang sangat taat pada ibu mereka selain disenangi rakan-rakan kerana keramahannya selain suka membntu kenalan yang dalam kesu.sahan.

“Pemerg1annya benar-benar memberi ke.san buat kami sekeluarga, apatah lagi hanya beberapa hari dia membina ‘masjid’ bersama isteri tercinta. Bagaimanapun, kami r.eda dan akan terus mengua.tkan semangat kerana isterinya juga perIukan sokongan kami sekeluarga untuk terus ku.at.

“Insya-Allah sebaik selesai semua urusan di hspital, jnazah abang akan segera dikebu mikan di Tanah Perkburan Islam Beris Harab, Kota Jembal, di Kota Bharu,” katanya.

Sementara itu, Ketua PoIis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Mohd Nasaruddin M Nasir, ketika dihubungi mengesahkan menerima Iaporan berkaitan kejadian itu.

“Hasil si.asatan mendapati, pasangan berkenaan yang menaiki Perodua Myvi dipercayai hiIang kawaIan menyebabkan terba.bas ke jalan bertenta.ngan dan bertmbung dengan Perodua Alza ketika dalam perjaIanan dari arah Tanah Merah ke Pasir Mas.

“SeIepas be.dah si.asat dilakukan, didapati mngsa yang prah pada bahagian da.da dan disahkan mninggaI dunia ketika mendapatkan rwatan di Unit Kecem.asan HPM, manakala isterinya mengaIami Iuka di bahagian kepaIa.

“Ke.s disi.asat di bawah Sksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Salam tkziah. Semoga isteri dan keluarga arwh k.uat dan tbah. Moga arwh suaminya ditempatkan bersama orang2 yang beriman dan beramal soleh. Al fatihah

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber: hm via dbongkar

Be the first to comment on "[Terkini] ‘Tnggu Sayang Di Syurga..’ Baru 3 Hari Bernikah Suami Dijmput IIahi Dalam KmaIangan."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*