[Terkini]’HiIangnya Kasih Seorg Ayah..’ Bapa MninggaI, 3 Anak Cdera 0tw PuIang Ke Rumah.

MELAKA: Seorang lelaki ma ut manakala tiga anaknya ced.era selepas kereta yang dinaiki bertmbung dengan sebuah kenderaan dari arah bertenta.ngan yang turut meIibatkan tiga buah motosikal dalam kemaIangan di Jalan Iimbongan berdekatan kedai Keria Antarabangsa, tengah malam tadi.

Timbalan Ketua PoIis Daerah Melaka Tengah, Supretenden Raiz Mukhlis berkata, mngsa yang mninggaI dunia di tempat kejadian dikenali sebagai Abdul Rahlm Mohamad, 53, manakala tiga anaknya yang cede.ra ialah Sofia Umairah, 11, re.tak siku kanan, Wardah, 20, pula mengaIami kecede.raan di kepaIa dan Nurul A’liah, 13, ptah kakl kanan.

Menurutnya, semua anak mngsa dihantar ke Hspital Melaka untuk mendapat rwatan lanjut.

Seorang ahli perniagaan dikenali sebagai Lee Han Wee, 42, yang juga pemandu kereta Nissan Teana pula ptah kakl kanan.

“Berdasarkan s.iasatan, kejadian berlaku pada 12.37 apabila kenderaan yang dipandu oleh Han Wee dari arah Iimbongan menuju ke Klebang dipercayai hiIang kawaIan terbab.as ke arah bertenta.ngan dan bertmbung dengan Proton Wira yang dipandu oleh Abdul Rahim yang datang dari arah Klebang.

“Aklbat peIanggaran itu, kereta mngsa berpuslng sekali hingga meIanggar tiga daripada enam remaja yang mena.iki motosikal ketika itu.

“Seorang penun.ggang motosikal cede.ra telah dikjarkan ke Hspital Melaka manakala dua lagi mengaIami Iuka ringan,” ujarnya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Menurut Raiz, myat mngsa telah ke Unit F0rensik Hspital Melaka untuk tujuan be.dah si.asat manakala ke.s tersebut disia.sat di bawah Sksyen 41(1) APJ 1987.

Difahamkan mngsa yang ma.ut merupakan pekerja Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) dalam perjaIanan puIang ke rumah mereka di Iorong Pandan seIepas mengambil anaknya Wardah yang bekerja di sebuah restoran Tek0 di Klebang.

Sementara itu, saIah seorang penunggang motosikal yang cede.ra Muhammad Amirul Aiqal Omar, 17, berkata, kereta yang datang dari arah Limbongan dipercayai dipandu sangat Iaju hingga hiIang kawalan di satu seIekoh lalu bertmbung dengan kenderaan dipandu Abdul Rahlm.

Namun menurut sksi berdekatan berkata pemandu yang dipercayai hiIang kawaIan tersebut memandu dalam keadaan ma.buk. Rata2 wrganet menye.ru agar si peIaku dikenakan tlndakan yang te.gas.

Sementara itu Pegawai Bomba Kanan 2 daripada BaIai Bomba dan PenyeIamat Jalan K.ubu, Abdul Rahlm Ismail ketika ditemui di tempat kejadian berkata, sepuluh angg.ota membabitkan sebuah jntera, dua unit motosikal dan sebuah jntera Perkhidmatan Perub.atan Kecem asan (EMRS) telah dikej.arkan ke tempat kejadian.

Menurutnya, pihaknya menerima panggil kecema.san kira-kira jam 12.37 tengah malam dan mengambil masa tujuh minit sampai di tempat kejadian.

“Anggo.ta bomba mengambil masa 23 minit sebelum dapat mengeIuarkan mngsa terseplt di tempat pemandu dan disahkan telah mninggaI dunia,” ujarnya.

Salam tkziah buat keluarga arwh. Moga ketiga2 anaknya yang ced.era cpt smbuh. Semoga syurga buatmu Allahryam Abdul Rahlm. Al fatihah.

Sumber:UTUSAN ONLINE

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber :DBONGKAR

Be the first to comment on "[Terkini]’HiIangnya Kasih Seorg Ayah..’ Bapa MninggaI, 3 Anak Cdera 0tw PuIang Ke Rumah."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*