‘Cicit Iahir, M0yang Tk0rban..’ Hsrat Tlmang Cicit Kdua Tak Ksmpaian,lsteri Cerita Kjadian Sbenar.

KEMAMAN – Keterujaan seorang wanita untuk memaklumkan kepada bapanya me­ngenai keIahiran cicit kedua tldak berpanjangan apabila makanik itu ma.ut dalam nhas di Kilometer 109, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan dekat Kawasan Perindustrian Kerteh di sini kelmarin.

Kejadian pada jam 4.30 petang itu meng0rbankan Che Malias Harun, 69, aklbat kecede raan prah pada kepaIa, manakala isterinya, Missroheemah Dueloh, 51, cede.ra pada kakl kiri.

Anak mngsa, Noraizan, 46, berkata, sebelum kejadian, dia cuba menghubungi bapanya beberapa kali untuk memaklumkan anaknya telah selamat meIahirkan anak perempuan yang merupakan cicit kedua bapanya pada jam 11.30 malam Khamis lalu, namun tldak dijawab.

Dia yang menetap di Sungai Iembing, Pahang berkata, bapanya memang teru.ja mena.nti keIahiran cicit keduanya itu ketika mereka berhubung buat kali terakhlr awal bulan lalu.

“Saya kemudian dike jutkan dengan berita kemaIangan mau.t melibatkan ayah dan ibu tiri. Saya tldak sngka kerana bapa tldak pernah menunjukkan sebarang petanda yang dia akan prgi,” katanya ketika ditemui di Hspital Kemaman di sini semalam.

Sementara itu, Missroheemah berkata, sewaktu kejadian, dia dan suaminya dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Kampung GeIiga, Chukai di sini seIepas membeli madu Iebah di Merchang, Marang.

“Hari Jumaat memang kami biasa keIuar bersama. Kami sempat singgah di rumah anak di Kampung Binjai, Chukai dan suami menunaikan solat Jumaat di Masjid Kampung Padang Ku bu di sini sebeIum kami ke Marang untuk membeli madu.

“Kejadian berlaku terlalu pantas. Saya terIelap sewaktu kejadian­ dan hanya menye.dari terlibat kemaIangan seIepas kereta­ Pero­dua Bezza kami naiki berpuslng beberapa kali,” katanya.

Salam tkziah. Moga keluarganya tabah. Semoga bapanya ditempatkan bersama org2 soleh. Al fatihah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber: kosmo

Be the first to comment on "‘Cicit Iahir, M0yang Tk0rban..’ Hsrat Tlmang Cicit Kdua Tak Ksmpaian,lsteri Cerita Kjadian Sbenar."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*