Gara-gara si bongsu, satu famili menang1s! terkenang momen bersama keluarga… selalu jadi driver ayah

DI SEBALIK rasa syukur dan gembira, linangan air mata turut mengiringi majlis perkahwinan wanita ini.

Menurut Wan Nur Afifah Wan Hamidon, 26, dia sebak melihat si bongsu, Wan Afiq Izzudin, 17, yang tumpah air mata pada majlis akad nikahnya pada Sabtu lalu.

Mesra disapa Afifah, anak kelima daripada sembilan beradik itu mengakui g4gal men4han em0si, sekaligus menyebabkan berlakunya drama air mata dalam majlis berkenaan.

“Saya anak kelima dalam keluarga. Adik-beradik atas saya semua dah kahwin. Jadi saya merupakan kakak yang paling besar kat rumah.

“Kalau ada apa-apa, memang adik-adik akan cari saya dan minta tolong dengan saya. Nak beli barang pun saya yang akan tolong, sebab tu dia sed1h.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Saya sendiri pun tak sangka adik bongsu akan menangis dalam majlis tu. Saya macam terkejut bila dia menang1s. Saya pun dah tak fikir mengenai mekap, saya nang1s saja. Akhirnya, semua satu famili menang1s,” ujarnya kepada mStar.

Menurut Afifah yang menetap di Bangi, Selangor, dia juga tidak menyangka video ketika majlis akad nikahnya akan tular di aplikasi TikTok.

Jelasnya, video yang dikongsi oleh kakaknya, Wan Husna, 31, sehingga kini meraih lebih 600,000 tontonan dan turut dibanj1ri dengan pelbagai komen netizen.

Pasangan ini selamat dinikahkan pada Sabtu lalu.

Selain rakaman detik emosi ketika akad nikah, video tular itu turut memaparkan adik bongsunya yang kelihatan sedih dan sedang termenung di dalam kereta pada hari kejadian.

“Saya terkejut juga bila dah v1ral. Banyak sangat doa yang saya terima. Sangat terharu baca komen-komen netizen.

Saya juga sedih bila ingat pesanan ayah. Selama ini, saya selalu jadi driver untuk ayah.

AFIFAH

“Ada yang berkongsi kisah mereka dan kakak kepada bakal pengantin yang risau akan menangis ketika majlis nanti, pesan saya kena sediakan tisu.

“Bagi saya detik itu penting. Nangis saja puas-puas. Mekap jangan risau, boleh touch up balik,” ujarnya berseloroh.

Dalam majlis pada 20 November lalu, Afifah selamat dinikahkan dengan suaminya, Wan Muhammad Adib Wan Abd Malik, 27, yang sudah dikenalinya sejak lima tahun lalu.

Afifah bersama adik bongsunya.

Jelas Afifah, dia kini tinggal berasingan dengan keluarga dan sedang membiasakan dirinya yang baru memasuki alam rumah tangga.

“Saya masih nak menyesuaikan diri lagi. Teringat dekat adik-adik, teringat juga dekat anak buah saya seramai 12 orang.

“Saya juga sedih bila ingat pesanan ayah. Selama ini, saya selalu jadi driver untuk ayah. Dia pergi kerja pun saya selalu hantar.

Gambar kenangan ahli keluarga bersama pengantin baharu.

“Hari tu kami balik kampung sama-sama, saya tolong drive juga. Ayah sedih sebab tu kali terakhir saya drive untuk dia sebelum saya kahwin.

“Dia juga pesan supaya saya jadi isteri yang baik. InsyaAllah semua baik-baik saja. Walaupun duduk berasingan, rumah kami tak jauh,” uja Afifah yang bekerja sebagai jurugambar perkahwinan sejak tahun 2017.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber: Mstat

Be the first to comment on "Gara-gara si bongsu, satu famili menang1s! terkenang momen bersama keluarga… selalu jadi driver ayah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*