Seolah-Olah Lantainya Dari Marmar, Bakal Kvbur Siapakah Ini. Coretan Perkongsian Suami Allahyarhamah Ustazah Shadiya Abbas Yang Dijemput Il̷ahi Beberapa Ketika Lalu

Seolah-Olah Lantainya Dari Marmar, Bakal Kvbur Siapakah Ini. Coretan Perkongsian Suami Allahyarhamah Ustazah Shadiya Abbas Yang Dijemput Ilahi Beberapa Ketika Lalu

Pemergian Allahyarham ustazah Shadiya Abbas yang meninggl dunia akibat 4sma di H0spital Sungai Buloh telah undang perhatian ramai. Arwh juga disifatkan seorang isteri,

ibu dan guru yang baik untuk anak-anak dan suaminya. Pemergiannya itu adalah sesuatu yang tidak diduga.

Beberapa ketika lalu, suami kepada ustazah Shadiya Abbas iaitu MK Azman memuatnaik status di laman Facebook meluahkan isi hatinya buat isteri tercinta.

Perjalanan terakhir

Alhamdulillah.. Selesailah sudah urusan pengkebumian jenzah buah hati dan bidadari saya petang tadi jam 4.00 petang di Tanah Perkvburan Puncak Alam.

Segalanya dipermudahkan Allah. Urusan mandikan jenzah mu sayang dilakukan oleh ibumu, adik beradik perempuanmu, anak-anak lelakimu dan anak muridmu yang menawarkan diri untuk berkhidmat untukmu sayang.

Bukan sebagai imam tetapi sebagai jenzah

Abang ambil peluang ini untuk memandikanmu buat kali terakhir. Masih ingat lagi 2 hari sebelum sayang meninggalkan abang, sayang mandikan abg. Sayang, Abang imamkan solat untukmu.

Sebelum ini sayang berada di belakang sebagai makmum, tapi kali ini sayang di depan abang. Bukan sebagai imam tetapi sebagai jenzah.

Akui kvbur itu paling cantik

Sayang, Sayang bertuah kerana dihadiahkan Allah kvbur yang indah dan liang l4had yang cantik. Abang perasan hal itu ketika hendak memasukkan mu dalam liang l4had, dalam hati abang menyebut, cantik sungguh liang lah4d ini.

Abang bersembang dengan penggali kvbur dan petugas pengurusan jenzah, mereka akui kvbur itu paling cantik mereka lihat, kata mereka dalam kvbur kalau pakai kasut bot pun terasa sejuk, seolah-olah lantainya dari mar-mar. Kata mereka, bakal kubur siapakah ini.

Damailah engkau di sana

Ternyata sayang adalah pemiliknya. Semoga saya berada dalam rahmat Allah. Sayang, damailah engkau di sana, abang redha dengan pemergiaanmu.

Sayang telah sempurna melaksanakan tugas sebagai seorang isteri, ibu, anak, guru dan sahabat. Insyaallah kita bertemu nanti di alam barzakh, padang mahsyar dan sama-sama masuk syurga.

Terima kasih kepada semua yang membantu urusan jenzah, bantu sediakan makanan, memberi sumbangan,

berkongsi perasaan dan mendoakan arwh bidadari saya, jika ada d0sanya, mohon ampunkan. Jika ada hutang arwh pada kalian, maklumkan pada saya.

Sumber: MK Azman via viraltodaypost

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Seolah-Olah Lantainya Dari Marmar, Bakal Kvbur Siapakah Ini. Coretan Perkongsian Suami Allahyarhamah Ustazah Shadiya Abbas Yang Dijemput Il̷ahi Beberapa Ketika Lalu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*