[Terkini]’Selamat Jln Pakcik Razak..’ 2 Beradik Antara 3 Yg Mningg̷aI Dlm KmaIang̷an 3 Knder̷a̷an.

SEGAMAT – Tiga m.aut termasuk dua beradik manakala seorang cede.ra selepas terlibat dalam kemaIangan membabitkan dua kereta dan sebuah motosikal berhampiran Kampung Melayu Raya di sini pada Selasa malam.

Ketua PoIis Daerah Segamat, Superintendan Bahrin Mohd Noh berkata, kemaIangan tersebut berlaku jam 8.20 malam melibatkan kereta F0rd Fiesta, pacuan empat roda Mitsubishi St0rm dan sebuah motosikal.

“KemaIangan berlaku apabila Ford Fiesta dari arah Labis ke Segamat hiIang kawaIan sebelum meIanggar sebuah motosikal dari arah yang sama.

“Kemudian Ford Fiesta terba.bas dan masuk ke laluan bertenta.ngan dan meIanggar Mitsubishi Storm.

“Aklbat kemaIangan itu, dua beradlk iaitu pemandu Ford Fiesta, Thomas Tio Jia Wang, 19, dan penumpang, Tio Kah Yong, 20, mninggaI dunia di tempat kejadian,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, pada Rabu.

Katanya, pemandu Mitsubishi Storm, Ab Razak A Ghani, 60-an, cede.ra prah dan mninggaI dunia semasa menerima rwatan di Hspital Segamat.

Menurutnya, lelaki yang menu.nggang motosikal itu pula cede.ra dan ke.s berkenaan disi.asat di bawah Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu, K0mander Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bandar Baru Segamat, Pegawai Bomba Kanan II Kenny Ismol Abd Rahman berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian tersebut pada jam 8.29 malam.

Susulan itu katanya, seramai 10 anggo.ta dengan sebuah jntera Flre Re.scue Tender (FRT) dan satu Unit Bntuan Perkhidmatan Kecem.asan (EMRS) kemudian dike.jarkan ke lokasi kejadian.

“Pihak bomba bertindak mengeIuarkan dua mngsa terseplt dalam kereta tersebut sebelum menyerahkan kepada pihak poIis untuk tindakan selanjutnya. Mngsa yang cede.ra dihantar ke Hspital Segamat untuk rwatan lanjut.


“0perasi menyelamatkan mngsa ta.mat pada jam 11.35 malam,” katanya dalam satu kenyataan pada Rabu.

Salam tkziah. Al fatihah

sumber:hm via dbongkar

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "[Terkini]’Selamat Jln Pakcik Razak..’ 2 Beradik Antara 3 Yg Mningg̷aI Dlm KmaIang̷an 3 Knder̷a̷an."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*