Penggαnti Siti Sarah? Shuib Letak Syarat Tertentu Bαkal Calon Isteri

Sudah dua bulan pe.mer.gi.an Al.lah.yar.ham Siti Sarah, pelawak Shuib Sepahtu berkata buat masa ini dia be.lum bersedia untuk mencari peng.gan.ti isterinya.

Menurut Shuib, buat masa ini dia kini perlu memberi tumpuan kepada empat anaknya yang masih ke.cil terutama anak bongsunya, Ayash Affan. Bagaimanapun, Shuib ti.dak me.no.lak jo.doh andai sudah ditentukan Al.lah suatu hari nanti.

“Ka.dang-ka.dang saya fikir, bagaimana pula pe.ra.sa.an ar.wah di sana. Jadi bab jo.doh ni saya t.a.k be.ra.ni nak cakap pan.jang kerana ia adalah per.ca.tu.ran Allah dan saya percaya pada ke.ten.tu.annya.

“Saya ti.dak me.no.lak jodoh sebab apa yang diberikan Al.lah adalah yang terbaik buat saya.

Tapi t.a.k boleh juga cakap yang saya ti.dak akan berkahwin lagi sebab mung.kin saya muda lagi dan saya ada empat orang anak, sudah tentu mereka perlukan kasih sayang wanita.

“Mak saya pun kata saya masih muda..sebagai lelaki sudah tentu saya nak ada rasa berkasih sayang, ada n.a.f.s.u, apalagi dengan ada anak-anak kecil yang perlukan kasih sayang seorang ibu, tapi saya serah soal jodoh kepada Al.lah,” katanya.

Dalam pada itu, Shuib berkata andai ditakdirkan berkahwin lagi dia mahukan wanita yang menerima semua anak-anaknya dan ti.dak mahu yang ada persamaan dengan ar.wah isterinya.

“Saya t.a.k mahu wanita yang ada persamaan dengan Sarah sebab ar.wah dah berada dalam kelasnya yang tersendiri, cuma ada kriteria yang saya akan tetapkan.

“Kalau dia berjaya men.cu.ri ha.ti anak-anak saya, mungkin dialah orangnya. Sebab yang le.bih penting adalah mereka. Sudah tentu saya mahukan yang terbaik untuk anak-anak saya..cuma masa masa sekarang, be.lum ada,” katanya.

Shuib dan Sarah telah mendirikan rumah tangga pada 26 Februari 2011. Hasil daripada perkahwinan itu mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 10; Dzahira Talita Zahra, 8; Ariq Matin, 6; dan Ayash Affan yang kini berusia dua bulan.

Semoga perkongsian ini dijadikan iktibar dan pengajaran untuk semua.

Sumber: shuibsepahtu via https://www.rotikaya.com/shuib-mahu-wanita-yang-boleh-terima-anak-anaknya/?fbclid=IwAR0htIpbCC5fszSGQaB_SZKYINzEetKgspUTDxhddjCpM8YudWha2dkb12k

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Penggαnti Siti Sarah? Shuib Letak Syarat Tertentu Bαkal Calon Isteri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*