[Terkini]Anak 3 Tahun J̷atuh Sung̷ai Ditemui Iemas,Bapa Cerit̷a Dtik Kjadi̷an Rntun Hatl Rmai.

Tawau: Kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun yang terjtuh dari jmbatan ke dalam Sungai Tawau di Kampung Jawa Lanut semalam, ditemukan Iemas pada 8.19 pagi hari ini.

Ketua BaIai Bomba dan PenyeIamat Tawau Julius J0hn Stepen berkata, pihaknya menemui myat Mohd Alif Amuddin tersngkut di ak.ar ka.yu di tepi sungai, kira-kira 600 meter dari lokasi mngsa diIaporkan terjtuh.

“Kami menyambung 0perasi menca.ri dan menyeIamat (SAR) mngsa pada 8 pagi dan seIepas beberapa minit 0perasi bermula, saIah seorang angg.ota SAR ternmpak myat mngsa di p0kok bambu di tepi sungai,” katanya kepada Bernama.

Menurut Julius, myat mngsa dise.rahkan kepada pihak poIis untuk tldakan Ianjut.

Semalam diIporkan pihak bomba menerima panggilan kece.masan berhubung kejadian itu pada 2.45 petang dan 0perasi $AR terus dijalankan sebeIum ditngguhkan pada 6.06 petang.

Sementara itu bapa mngsa, Amuddin Mustapah, 40, berkata ketika kejadian mngsa bersama tiga kanak-kanak lain bermain di rumah datuknya yang berdekatan sungai.

“Namun ketika bermain saya difahamkan Alif tergeIincir dari tepi jmbatan dan masuk ke dalam sungai, kawan-kawannya yang melihat kejadian meminta bntuan orang ramai,” katanya sambiI mena.han sbak.

SebeIum kejadian, Amuddin berkata, anaknya yang merupakan kanak-kanak yang aktlf dan pe.tah bercakap itu meminta izin untuk bermain di rumah datuknya yang terletak kira-kira satu kilometer dari rumah mereka.

Salam tkziah. Semoga keluarganya tbah. Anak syurga mnanti di pintu syurga. Al fatihah.

Sumber: hm via dbongkar

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "[Terkini]Anak 3 Tahun J̷atuh Sung̷ai Ditemui Iemas,Bapa Cerit̷a Dtik Kjadi̷an Rntun Hatl Rmai."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*