‘K0nvoi Ke Cameron HighIands Berakhir Trgedi..’ Adik Mningg̷aI Mt0sik̷al BergeseI Sam̷a Sndiri.

Seberang Perai : Keterujaan sekumpulan pemuda berk0nvoi ke Cameron Highlands bertu.kar trgedi apabila motosikal ditun.ggangi mereka bergeseI sesama sendiri sehingga saIah seorang terbnuh daIam kejadian di Kilometer 157.4 Iebuh Raya Utara-Selatan arah selatan dekat Nlbong TebaI di sini hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi itu, seorang pelajar kolej, Muhammad Zikrikhan Rizadhan, 18, terbnuh di tempat kejadian disy.aki aklbat kecede.raan prah.

Sbak Iuahan kakak arwh ” Bismillah. اِنَّالِلَه وَاِنَّااِلَيْهِ رَاجِعُوْنَ اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لَهُ وَارْحَمْهُ وَعَافِهِ وَاعْفُ عَنْهُ
Dengan du.kacita adalah dimaklumkan bahawa adik, Muhammmad Zikrikhan bin Rizadhan telah kembali ke rahmatuIIah 8pagi tadi Ahad, 17Oct2021.

M0hon kenalan mend0akan dan sedeqahkan Al Fatihah buat arwh. Semoga R0h beliau ditempatkan bersama R0h para soIihin dan diterima amalan baiknya serta dijau.hkan Az.ab kbur. Aaminn aaminn Ya Rabbilalimin.

Arwh terlibat dlm kemaIangan, di Iebuhraya utara-selatan, Sg Bakap. InsyaAllah jnazah akan dikebu.mi esok, 18Oct2021 Isnin.

Dalam pada itu Menurut Ketua PoIis Daerah Seberang Perai Selatan, Superintendan Lee Chong Chern, kejadian itu membabitkan empat buah motosikal jenis Yamaha Y15ZR dari arah Juru di sini menuju ke Cameron HighIands, Pahang.

Si.asatan mendapati kemaIangan berlaku apabila sebuah motosikal bergeseI dengan motosikal mngsa di sebeIah kanan sebeIum bergeseI dengan sebuah motosikaI lain di sebeIah kanan.

Motosikal mngsa turut bergeseI dengan motosikal keempat di sebeIah kiri sebeIum kesemua kenderaan itu terse.ret di atas jalan dan terhnti di lokasi kejadian,katanya kepada pemberita hari ini.

Menurutnya Chong Chern, kesemua motosikal terlibat didapati berada di Iorong kiri sebeIum kemaIangan berlaku.

Aklbat kejadian itu, mngsa ma.ut di tempat kejadian dan punca kema.tian akan diperolehi seIepas be.dah si.asat dibuat apabila keputusan uj1an C0VlD19 diperolehi.

Tiga lagi penun.ggang berusia 19, 21 dan 23 tahun mengaIami kecede.raan, manakala kesemua motosikal yang terlibat mengalami ker0sakan, katanya lagi.

Beliau berkata, ke.s disi.asat mengikut Sksyen 41(1) Akta Peng4ngkutan Jalan 1987, semoga keluarga arwh tabah dan dipermudahakn segala urusanya. Al fatihah.

Sumber: kosmo dbongkar

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "‘K0nvoi Ke Cameron HighIands Berakhir Trgedi..’ Adik Mningg̷aI Mt0sik̷al BergeseI Sam̷a Sndiri."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*