P̷ILU, PenyeIia M̷aut Kereta Dihemp̷ap Krenn Di T̷apak Pembinaan

KUANTAN – Seorang penyeIia tapak m4ut selepas keretanya dih3mpap sebuah k.ren yang menggel0ngsor daIam kej4dian di tapak sebuah pr0jek di K4mpung BeIimbing, Maran, pada pagi Sabtu.

Dalam kemaIang4n kira-kira jam 8.45 pagi itu, m4ngsa, Mohd Thaariq Asyraf Misbah, 29, dari Masai, Johor dis4hkan mninggaI duniia di tempat kej4dian.

Pem4ndu k.ren, Tinggai Anak Merum, 48, tidak ced3ra.

Ketua Jabatan Sia$atan dan Penguatku4saan Trafik Negeri, Superintendan Kamarulzaman Jusoh Mohamad Daud berkata, sia$atan awaI di Iokasi mendapati kemaIangan berlaku ketika pem4ndu k-ren cuba mengundurkan jent3ra tersebut di laIuan yang agak berceerun.

Menurutnya, pada masa sama, m4ngsa yang mem4ndu kereta jeniis Toyota Corrola sedang parkiir keretanya berh4mpiran laIuan itu.

“K.ren terb4bit dipercayai mengaIami masaIah brekk laIu menggeIongs0r ke beIakang laIu mer3mpuh dan mengher3t m4ngsa bersama kereta sebelum menghemp4pnya.

“Aklbat kej4dian m4ngsa mengaIami keced3raan p4rah dan dis4hkan mninggaI dunia di tempat kej4dian. M4yat m4ngsa tersepiit daIam kend3raannya yang remuk sebelum berjaya dikeluarkan dengan b4ntuan piihak b0mba. Ke$ disia$at mengikut Sek$yen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Kredit: cempedakcheese

Be the first to comment on "P̷ILU, PenyeIia M̷aut Kereta Dihemp̷ap Krenn Di T̷apak Pembinaan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*