P̷ILU, Bapa MninggaI Dunia Dan Anak P̷arah, Motosikal Dit̷unggang DiI̷anggar Kereta

Sungai Bul0h: Seorang lelaki mninggaI dunia manakala anaknya ceder4 selepas Yamaha Lagenda ditvnggang mereka diI4nggar kereta di Kilometer 450.8, Lebuhraya Utara Selatan menghala Rawang dekat sini, jam 8 pagi tadi.

Mustafa Abu B4kar, 50, dis4hkan mninggal duniia di l0kasi manakala Fatin Farzana, 21, ceder4 di kaki.

Ketua P0Iis Daerah Sungai Bul0h Superintendan Shafa’aton Abu B4kar berkata, kemal4ngan dipercayai berlaku apabila Pr0ton Waja dip4ndu lelaki berusia 23 tahun mengubah l4luan ke l0rong paling kiri.

“Pada masa sama, Yamaha Lagenda ditvnggang mngsa juga mengubah laluan dari lor0ng kecem4san ke l0rong paling kiri.

“Ia menyeb4bkan pem4ndu kereta tldak sempat mengeIak lalu meI4nggar belakang mot0sikal itu. Kereta terbabit terb4bas ke bahu jalan dan meI4nggar pengh4dang jalan di sebelah kiri,” katanya pada kenyataan.

Menurut Shafa’aton, peIanggaran itu menyebabkan pemb0nceng terc4mpak di bahu jalan sebelah kiri, manakala penvnggang pula terc4mpak kira-kira 13 meter di bawah Iereng bukit.

“Mngsa dis4hkan mninggaI dunia di l0kasi dengan kaki kanan h4mpir pvtus manakala pemb0nceng p4tah kaki kanan dan dibawa ke Hspital Selayang.

“Pem4ndu kereta pula tldak mengalami seb4rang keceder4an,” katanya.

Ke$ dislasat mengikut Sksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Orang ramai yang mempunyai makIumat berkaitan kej4dian diminta menghubungi peg4wai penylasat, Inspekt0r Muhammad Fahmi di talian 014-3667353 untuk membantu slasatan.

Sumber: hm | Via db0ngkar

Be the first to comment on "P̷ILU, Bapa MninggaI Dunia Dan Anak P̷arah, Motosikal Dit̷unggang DiI̷anggar Kereta"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*