“H̷idung berd̷arah, j̷antung terhent̷i,” Remaja 16 Tahun Men̷inggal Dunia Did̷akwa Ak̷ibat Makan Cornd̷og B̷asi

Seorang remaja lelaki berusia 16 tahun menlnggal dunia didkwa aklbat keracvnan makanan yang dipercayai berpvnca dari cornd0g.

Menerusi perkongsian di Facebook, seorang wanita dikenali sebagai Zaridah Salleh, jirannya meng4lami mvntah-mvntah dan clrit birlt yang tervk didkwa selepas memakan cornd0g yang dibeli daripada car boot sale.

“Assalamualaikum kepada warga car boot sale. Kalau makanan tak habis jual hari ini, lebih baik sedekah atau jual dengan harga murah, janji balik modal.

“Jangan di jual esoknya terutama cornd0g. Saya agak hari sabtu hujan lebat siap ribut lagi. Tak boleh niaga, simpan jual hari Ahad.

“Penangannya satu family beli 4 cornd0g. Satu kakaknya makan ker4t dan rasa lain. Kakaknya buang kulit tinggal hotd0g dan cheese, makan sikit tak jadi juga sebab tak sedap.

“Disambung adik bongsu makan sikit, still rasa tak sedap. Datang si abang kepada yang bongsu makan kesemua tiga lagi cornd0g.”

Menurutnya, aklbat memakan cornd0g tersebut, ketiga-tiga adik beradik meng4lami mvntah dan clrit blrit yang tervk. Lebih membimbangkan lagi apabila si abang yang menghabiskan baki cornd0g turut mntah sehingga tidak sedarkan diri. Dia dikej4rkan ke h0spital dan menjalani rwatan lanjut namun masih tiada resp0n.

“Tolong doakan sahabat saya baru je menlnggal dunia jam 10 lebih tadi aklbat keracvnan makanan. Dah seminggu k0ma, tiba-tiba mak saya dapat panggilan dari mak dia mengatakan bahawa dia sudah tak ada.”

Selepas seminggu k0ma di w4d, remaja tersebut didkwa sudah menlnggal dunia oleh rakan sekolahnya.

Menerusi ruangan k0men, rata-rata netlzen berslmpati dengan nasib menlmpa keluarga tersebut. Tak kurang juga yang meminta agar pihak penjual bertanggungjawab atas inslden ini.

Sumber:mediakl

Be the first to comment on "“H̷idung berd̷arah, j̷antung terhent̷i,” Remaja 16 Tahun Men̷inggal Dunia Did̷akwa Ak̷ibat Makan Cornd̷og B̷asi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*