P̷ILU, Gua sejuk k̷embali berd̷arah,” Ay̷ah ceder̷a 2 ank meningg̷al akiba̷t dir̷empuh Hiluxx ”

Gua Musang : Kem4langan m4ut berlaku pagi tadi melibatkan sebuah pikap jenis Toyata Hilux degan sebuah motosikal yang ditunggang seorang lelaki dan 2 anak di jalan Gua Sejuk Gua Musang, Kelantan.

Laluan jalan persekutuan menghubungkan Kota Bharu ke Kuala Lumpur, dua m4ngsa dilaporkan m4ut iaitu 2 kanak kanak dan penunggang motosikal yang merupakan ayah kedua m4ngsa dilaporkan parah di lokasi kejadian.

M4ngsa yang p4rah dikenali dengan nama Jeli Bin Udang,34, tahun yang merupakan orang Asal (OA) yang beralamat di Kampung Pos Lebir Gua Musang manakala identiti dua anak m4ngsa yang men1nggal dunia masih belum dikenal pasti.

Sebak melihat apa yang berlaku dua anak tersayang meningg4l sekali gus depan mata manakala ayah mereka yang p4rah kini bertarung ny4wa.

Umum tahu, Gua Sejuk merupakan salah satu lokasi p4nas kem4langan maut yang sering berlaku di laluan utama ini, malah sering dikaitkan dengan pelbagai kisah misteri.

Jadi diharap anak anak perantau yang balik kekampung disaat kebenaran merentas negeri dibenarka ini agar lebih berhati hati memandu kenderaan.

Semoga usaha mengurangkan kadar kem4langan nger1 dilaluan ini khasnya Gua Sejuk yang boleh mer4gut ny4wa dapat diatasi.

Punca sebenar kejadian yang mer4gut kanak kanak malang pagi tadi kini dalam si4satan pihak berwajib.Al fatihah.

Kemaskini (Harian Metro) : Dua beranak Orang Asli m4ut, dua ceder4 manakala dua lagi selamat dalam kem4langan di Kilometer 22 Jalan Gua Musang-Kuala Krai, dekat Gua Sejuk, di sini hari ini.

Dalam kejadian jam 2.15 petang itu, m4ngsa, Jeli Udang, 34 tahun dan anak lelakinya, Amir, 12 tahun dari Kampung Pasir Linggi m4ut di tempat kejadian akibat parah di kepala.

Seorang lagi anak m4ngsa berusia empat tahun yang belum diketahui identitinya ceder4 di kepala dan dihantar ke Hospital Sultan Ismail Petra (HSIP) Kuala Krai untuk rawatan lanjut.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Sik Choon Foo berkata, kemalangan membabitkan sebuah motosikal dinaiki m4ngsa dan sebuah kenderaan pacuan empat roda Toyota Hilux.

Beliau berkata, kejadian itu berlaku ketika m4ngsa menunggang motosikal yang dibonceng bersama dua anaknya dalam perjalanan dari Gua Musang ke rumahnya di Kampung Pasir Linggi.

Sebaik sampai di lokasi, m4ngsa dengan tiba-tiba membuat pusingan U memasuki laluan bertentangan lalu bertembvng dengan kenderaan pacuan empat roda.

Kenderaan pacuan roda itu kemudian terbabas ke dalam semak bersama motosikal m4ngsa, katanya di sini, hari ini.

Sik berkata, akibat kemalangan itu, tiga beranak itu terj4tuh di atas jalan menyebabkan m4ngsa dan anak lelakinya dunia, manakala seorang lagi ceder4.

Katanya, orang ramai yang kebetulan berada di lokasi kejadian membantu menghantar anak m4ngsa yang ceder4 ke Hospital Gua Musang (HGM), sebelum dipindahkan ke HSIP Kuala Krai untuk rawatan lanjut.

Beliau berkata, m4yat kedua-dua mangsa dihantar ke Bilik Forensik HGM untuk bedah siasat.

Sementara, pemandu dan penumpang belakang Toyota Hilux tidak mengalami kecederaan, cuma penumpang hadapan, Siti Nor Nadia Amran, 27, yang cedera di bahagian pinggang menerima rawatan di HGM.

Kes disi4sat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987, katanya. Al fatihah.

Kredit: MT

Be the first to comment on "P̷ILU, Gua sejuk k̷embali berd̷arah,” Ay̷ah ceder̷a 2 ank meningg̷al akiba̷t dir̷empuh Hiluxx ”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*