MERššŠYU MINTA MKššŠNššŠN KINI BERGELššŠR AL-HššŠFI, AL-SIDDIQ KINššŠN DARI KURUS NMPššŠK TUIššŠNG

Al-Siddiq Kinan, suatu masa dahulu adalah seorang kanak-kanak mlskin dari Kenya, yang hidup di dalam situasi yang sangat menyedlhkan. Dia ditemukan terbarlng di jalanan di dalam yang sungguh meny.ayat hati, mender1ta kebuIuran dan kekvrangan nutrisi.

Situasi beliau sewaktu itu seolah-olah hanya menunggu malaikat M4UT datang menarik nywanya keluar sahaja. Namun, takdir Allah sudah tertulis bahawa pada saat dia dijumpai itu, adalah ibarat cahaya kebahagian di hujung ter0wong.

Keadaan mula berubah.

Pada tahun 1992, nasibnya mula berubah apabila seorang saudagar dan pendakwah daripada Kuwait bernama Abdul Rahman Al-Sumait (may Allah have mercy on him) yang menemukannya, telah memberikan rwatan pemulihan yang rapi kepadanya sehingga dia pulih dan kembali sihat.

Ternyata, Abdul Rahman Al-Sumait seorang yang sangat baik dan budiman. Dia telah menghantar kanak-kanak maIang tersebut ke sekolah untuk mendapat pendi.dikan formal serta turut mengajar beliau menghafal Al-Quran.

Subhanallah, anak maIang ini yang suatu masa dahulu hampir menemui ajaI kerana kebul0ran telah menghafal Al-Quran. Malah, dia turut menyertai pertandingan Hafazan Al-Quran di peringkat antarabangsa di Somalia, Arab Saudi, Dubai dan juga negara kita, Malaysia.

Alhamdulillah.

Sumber: imuslimnetwork / caramohon

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "MERššŠYU MINTA MKššŠNššŠN KINI BERGELššŠR AL-HššŠFI, AL-SIDDIQ KINššŠN DARI KURUS NMPššŠK TUIššŠNG"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*