‘D𝚊HULU MANDIK̷aN JENAZ̷aH 0RANG, KINI JENAZ̷aH BELI̷aU PULA DIM𝚊NDIK𝚊N’ – STAF PEJ𝚊BAT MUFTI MNINGG𝚊L DUNI̷a AKIB̷aT C0VID-19

KUALA LUMPUR: “Dahulunya beliau mndikan jenaz4h pes4kit COVID-19, semalam jenaz4h beliau pula dimndikan oleh petugas.

“Besar jasa beliau kepada umat Islam di Labuan,” Itu antara bingkisan perk0ngsian Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri.

Perk0ngsian itu berkaitan seorang kakitangan yang berkhidmat di Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan Labuan dikenali sebagai Datu Sadam yang meninggal dunia akibat jangkitan COVID-19, pada Ahad.

Datu merupakan individu yang terlibat sebagai Pasukan Pengurusan Jenazah Jabatan Hal Ehwal Agama Islam (JAKIM) dan Jabatan Agama Islam Persekutuan (JAWI) bagi menguruskan jenaz4h pes4kit COVID-19.

Zulkifli berkata, kemati4n Datu diketahuinya pada jam 12 tengah malam melalui aplikasi WhatsApp.

“Masih segar di ingat4n saya ketika beliau mula melap0r diri sekitar tiga hingga empat tahun lalu.

“Dek keunikan namanya dan tubuh yang sedikit gemp4l serta sifatnya yang ramah saya senang mengingati beliau,” kata Zulkifli.

Menceritakan kenang4n bersama Datu, Zulkifli menyatakan setiap kali mengadakan lawatan kerja ke Labuan, Datu antara individu terawal akan menyambutnya di Lapangan Terbang Labuan.

“Selesai tugas di siang hari biasanya kami akan ke Anjung Ketam atau ke RPP Labuan untuk menikmati makanan laut, beliaulah biasanya berkhidmat membakar ikan, ketam, udang bersama sahab4t lain.

“Beliau prgi dalam usia yang muda 30 tahun, namun saya berbangga dengannya kerana sebelum didapati positif COVID-19, beliau terlibat sebagai Pasukan Pengurusan Jenaz4h JAKIM dan JAWI bagi menguruskan jenaz4h pesakit COVID-19.

“Saya d0akan sem0ga Allahyarh4m Datu Sadam Turan dikurniakan sy4hid dan ibu bapa serta keluarganya dikurniakan ketabahan dan kesabaran,” tambah Zulkifli.

Sumber : wowberita

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "‘D𝚊HULU MANDIK̷aN JENAZ̷aH 0RANG, KINI JENAZ̷aH BELI̷aU PULA DIM𝚊NDIK𝚊N’ – STAF PEJ𝚊BAT MUFTI MNINGG𝚊L DUNI̷a AKIB̷aT C0VID-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*