“Sampai macam tu sekali” – [VIDEO] Takvt Dengan Cov1d, Wanita Sanggup Cuci Wang Kertas RM50 Guna Air

Kerajaan Malaysia telah memperketatkan SOP bagi mengelakkan jangkitan wab4k Cov1d-19 di seluruh negara. Namun, masih ada lagi yang tidak mematuhinya dengan ambil endah tak endah dengan SOP.

Rakyat memainkan peranan yang penting dalam memutuskan rantaian Cov1d-19 di seluruh negara. Mereka seharusnya mengambil langkah berjaga-jaga dalam semua aspek termasuklah semasa menjalankan urusan jual beli.

Dalam perkongsian @afizutara, dia telah memuat naik video di Tiktoknya yang memaparkan seorang wanita warga emas sedang membasuh wang kertas yang bernilai RM50 menggunakan air paip.

Dalam video tersebut, Afiz yang membeli rokok sedang menunggu duit baki daripada auntie kedai runcit sambil duduk atas motornya. Tapi korang tengoklah lepas wanita tu dapat duit daripadanya.

“Tak pernah dibuat orang”

Wanita tersebut membasuh wang kertas RM50 iaitu duit daripada Afiz menggunakan air paip depan kedainya.  Dia melakukan hal tersebut kerana dia ingin elakkan daripada jangk1tan cov1d. Afiz berkata, wanita tersebut akan membasuh wang setiap kali dia menerimanya daripada pelanggan. Sampai macam tu sekali takut dengan Cov1d-19. 

@afizutara

😂😂😂😂😂😂😂😂

♬ bunyi asal – afiz utara

Video pendek tersebut telah mendapat hampir setengah juta tontonan di Tiktok. Rata-rata netizen tidak boleh brain dengan apa yang dilakukan wanita tersebut. Tapi ramai juga yang memuji wanita tersebut.

Antara komen yang min tertarik untuk berkongsi:

Walaupun perbuatan wanita tersebut kelihatan pelik dan tak pernah dibuat orang, namun perbuatannya itu mungkin merupakan satu cara yang efektif bagi mengelakkan wab4k Cov1d-19.

Kalau semua orang orang macam auntie ni kan bagus.

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : Lobak Merah

Be the first to comment on "“Sampai macam tu sekali” – [VIDEO] Takvt Dengan Cov1d, Wanita Sanggup Cuci Wang Kertas RM50 Guna Air"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*