‘SeIamat TlnggaI Sygku..’Suami $eb4k lsteri Dijmput IIahi Bsama Bay1 6 Buln Dlm KmaI4ngan.

 

 

KLUANG – Seorang ibu dan b.ayi lelakinya berusia enam bulan ma.ut manakala tiga lagi ced.era selepas kenderaan dinaiki mereka terlibat dalam kemaIangan di Ladang CEP Slmpang Ren.ggam, dekat sini pada Selasa.

Komander 0perasi dari BaIai Bomba dan PenyeIaamat (BBP) Renggam, Pegawai Bomba Kanan II Affendi Mustafa berkata, pihaknya menerima panggilan kejadian pada jam 1.57 petang.

Katanya, kemaIangan melibatkan sebuah kereta Proton Wira dipercayai dari arah Slmpang Reng.gam ke Kluang dan Nissan Cefir0 yang datang dari arah berte.ntangan.

“KemaIangan itu mengakibatkan tiga mngsa terseplt di tempat duduk manakala dua mngsa dibawa ke Hspital Enche’ Besar Hajjah Kalsom di sini oleh orang awam sebelum pihak b0mba tiba.

“Enam anggota dikejarkan ke tempat kejadian dibantu satu je.ntera Flre Re$cue Tender (FRT). Bomba menggunakan hydrauaIic cu.tter bagi mengeIuarkan mngsa yang terseplt,” katanya dalam kenyataan pada Selasa.

Katanya, penumpang Proton Wira, Norashidah Zakaria, 35, dan bay1nya, Azrah Hanan Muhammad Shahril mninggal dunia.

Menurutnya, dua lagi yang berada dalam Proton Wira, Manja Jaafar, 55, dan Mohd Zul Shahri, 56, dan pemandu Nissan Cefiro, Muhammad Shahril Amran, 37, cedera.

Affendi berkata, 0perasi menyeIamat mngsa selesai pada jam 3.06 petang.

Sementara itu, Ahli Parlimen Slmpang Renggam, Dr Maszlee Malik dalam Facebook miliknya pada Selasa, melahirkan rasa sedlh selepas mendapat tahu berkenaan kemaIangan tersebut.

“Berita dvka dari Simpang Renggam. Tatkala saya sedang kaIut bergeIut di Parlimen, perkhabaran dvka dari Simpang Renggam menyapa…

“Abang Apam (saudara Shahril) orang kuat AJSR dan peniaga apam di Slmpang Renggam mengalami kemaIangan yang telah mera.gut nywa isteri dan bay1nya. Semoga Abang Apam bertabah dan diberikan kekuatan. Doa kami bersama Abang Apam.

“Bagi arwhnya, doa kami mengiringi semoga mereka ditempatkan bersama para salihin di syurga,” tulisnya.

Al fatihah.

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber: sinar

Be the first to comment on "‘SeIamat TlnggaI Sygku..’Suami $eb4k lsteri Dijmput IIahi Bsama Bay1 6 Buln Dlm KmaI4ngan."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*