“Tiga Kali Je CPR, Mummy Lep4skan Adik Perg1” 7 Tahun Mummy Tunggu, 5 Bulan Je Allah Pinj4mkan. Ibu K0ngsi Det1k Akhir Yusuff T1ngga4lkan Mereka

 

 

Ramai pasangan yang berkahwi1n diuj1 bert4hun lamanya tanpa kehad1ran cahaya mata. Pada saat ini, banyak perkara lain akan turut sama diuji. Keyakinan kita terhadap Yang Maha Esa juga akan turut diuj1.

Begitulah apa yang berla4ku kepada Puan Atikah. Tujuh tahun lamanya dia dan suam1 diuj1 tanpa kehad1ran cahaya mata. Meskipun demikian, mereka langsung tidak pernah berpvtus asa untuk berd0a dan berusaha.

Akhirnya, selepas tujuh tahun mereka dikurn1akan seorang cahaya mata yang c0mel yang diberi nama Yusuf Mikael. Sihat, comel dan sedap mata memandang. Namun, siapa sangka uj1an buat pasangan ini belum berakhir.

 

MENINGG4L DUNIA SELEPAS 5 BULAN DIPINJ4MKAN

Adik Yusuf akhirnya telah pergi meningg4lkan dunia dan meningg4lkan kedua ibu bapa serta keluarganya. Allah S.W.T hanya memberi pinjam adik Yusuf selama lima bulan sahaja kepada Puan Atikah.

Kini, adik Yusuf sedang menanti kedua ibu bapanya itu di syurga. Bersambung pula uj1an ker1nduan yang ab4di terhadap adik Yusuf buat Puan Atikah sekeluarga. Menerusi akaun Tiktok Puan Atikah, @atikah8984, dia banyak berkongsi video-video mengenai adik Yusof.

Adik Yusof telah meningg4l dunia pada 21 Januari lalu selepas lima bulan sahaja diberi pinj4m oleh Allah S.W.T kepada keluarganya di dunia ini. Semuanya berlaku dalam sekelip mata sahaja.

 

TERLEBIH M4NJA DAN SELALU TNUNG

Menerusi video yang dikongsikan, 10 hari sebelum pemerg1an adik Yusof, dia kelihatan terlebih m4nja daripada kebiasaan dan selalu t3nung kedua ibu bapanya. Dia seolah-olah ingin memberi tahu sesuatu.

Wajah adik Yusof pada ketika itu juga dirasakan lebih bers1h dan lebih c0mel dari kebiasaan. Kemudiannya, tiba-tiba sahaja naf4snya menjadi semakin laju. Bimb4ng dengan keadaan tersebut, kedua ibu bapanya segera membawanya ke hspital.

Keadaan tersebut berlaku 6 hari sebelum pemerg1an adik Yusof. Dia juga mula mengalami dem4m. Terus dibawa ke bahagian kecem4san untuk mendapatkan raw4tan segera.

 

DITAH4N WAD ICU SELAMA 3 HARI

Adik Yusof kemudiannya telah dimasukkan ke dalam wad Unit Raw4tan Rapi (ICU) selama 3 hari. Keadaannya pada ketika itu sudah krit1kal. Pada kali pertama CT scan dilakukan, mereka belum dapat mengenalpasti masal4h yang dihadapinya.

Tiga kali. Itulah jumlah CT sc4n yang diperlvk4n untuk mengetahui apa sebenarnya yang menjadi pnca. Rupa-rupanya s4luran pernaf4san adik Yusof telah tersep1t dengan pembvluh dar4h utama. Hal ini sekaligus menyebabkan adik Yusof kekurangan oks1gen dan membuatkan jantvngnya semakin lem4h.

 

JANTVNG SEMAKIN LEM4H

Detik 9.30 malam pada 21 Januari 2021 pasti akan selamanya kek4l di dalam fikiran mereka sekeluarga. Doktor mengatakan bahawa jantvng adik Yusof semakin lem4h dan ub4t yang diberikan juga langsung tidak mempunyai kesan.

Doktor juga sempat menanyakan samada masih inginkan CPR atau tidak. Buat kali ketiga, Puan Atikah dan suami terpaks$a memilih untuk merel4kan pemerg1an adik Yusof kerana CPR sangat menyak1tkan dan boleh membuatkan tul4ng rvsuk adik Yusof pat4h.

Mereka dah tak snggup lagi untuk melih4tnya. Hnya la4ungan takb2r dan air mata sahaja yang mengir1ngi pemerg1an adik Yusof.

VIDEO :

 

WARGANET TURUT BERSIMPA4TI

Menjengah ke ruangan k0men, ramai yang berasa seb4k dan bers1mpati dengan k1sah yang dikngsikan Puan Atikah ini.

Ada juga yang berk0ngsi pengal4man keluarga mereka yang hanya diberi pinj4m cah4ya mata untuk sement4ra waktu sahaja.

Ramai juga yang tidak m4mpu men4han air mata apabila melihat video-video yang dikongsikan.

Tidak kurang juga yang menging4tkan Puan Atikah bahawa adik Yusof kini sedang menanti mereka di syuurga.

Benar. Uj1an sebegini sangat ber4t untuk diter1ma. Namun, pasti ada hikm4h disebaliknya. Buat Puan Atikah, kami semua mend0akan kebaikan buat adik Yusof dan Puan Atikah sekeluarga. In shaa Allah suatu hari nanti akan disatukan kemb4li di syuurga.

SUMBER : Akses Info, Tiktok @atikah8984

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : dedah site

Be the first to comment on "“Tiga Kali Je CPR, Mummy Lep4skan Adik Perg1” 7 Tahun Mummy Tunggu, 5 Bulan Je Allah Pinj4mkan. Ibu K0ngsi Det1k Akhir Yusuff T1ngga4lkan Mereka"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*