PU Syed Bimbang Akid4h Iqram Dinzly Terpes0ng Jauh, Nasihat Dapatkan Raw4tan

Nama pelakon Iqram Dinzly sebelum ini sering menjadi sebutan ramai dengan tingkah lakunya yang diangg4p an3h. Terbaharu, pelakon lelaki ini sekali lagi buat hal di aplikasi Big0 L!ve bersama seorang rem4ja dengan mengenakan solekan yang mengervnkan pada wajahnya.

Difahamkan, remaja berkenaan cuba untuk menging4tkan Iqram tent4ng Tuhan, namun, pelakon lelaki itu bercakap kenyataan yang boleh mempes0ngkan akid4hnya. Klip tersebut bagaimanapun telah mendapat resp0n dan tegvran daripada Penceetus Ummah (PU) Syed.

Difahamkan dalam kl1p pendek vide0 tersebut menyaksikan seorang rem4ja mempering4tkan Iqram Dinzly mengenai keperc4yaan terhadap Pencipta sebagai peng4nut agama Islam. Namun, setiap pering4tan tersebut hanya diresp0n oleh Iqram dengan ayat “Semb4hlah aku. Jadi semb4hlah aku…”. Malah, aksii dan mimik muka Iqram ketika itu juga kelihatan menakvtkan.

Kadang memang ada yang rasa tak perc4ya sebab Allah itu tak namp4k. Tapi kita sebagai umat Islam kita perIu y4kin Allah itu wujud.

 

VIDEO:

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SYED MOHD BAKRI BENYAHYA™ (@_pusyed)

Sementara itu, PU Syed menerusi posting di Instagramnya mempering4tkan agar anak muda atau pengguna media sosial yang lain supaya tidak lay4n sekiranya pelak0n itu buat L!ve. Ini kerana bimb4ng akan terpes0ng akid4h dan tidak mendapat sebarang m4nfaat dari inter4ksi sedemikian.

Tambahan pula, pada pandangan PU Syed, pelak0n lelaki itu perlukan raw4tan dari segi ker0hanian dan akid4h kerana khuatir akan ters1mpang lebih jauh.

Saya ada tengok video antara seorang anak muda dan bekas pelakon Iqram Dinzly yang menyebut mengenai akid4h iaitu aku Tuhann dan sebagainya. Saya nak sarankan kepada anak-anak muda tak perlu lay4n video-video seumpama itu sekiranya dia buat l!ve.

Sebab kita tahu dia tak sih4t dan perlu raw4tan. Dia perlu raw4tan dari sudut r0haniah dan akid4h. Jangan lay4n dia, bila kita layan orang mcam ni, akan menjadi-jadi perbu4tan dia itu. Memang tak dapat m4nfaat apa-apa.

 

KOMEN NETIZEN:

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

 

Sumber:PU Syed / Ohbulan

Be the first to comment on "PU Syed Bimbang Akid4h Iqram Dinzly Terpes0ng Jauh, Nasihat Dapatkan Raw4tan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*