“Mereka Sengaja Cari D0sa” Jaafar Onn Sel4r Pereka Fesyen Reka Baju ‘Skin Colour’ Untuk Artis Berhij4b

 

 

Baru-baru ini tular di media sosial mengenai pakaian penyanyi sensasi iaitu Nabila Razali yang dilihat agak ket4t selain bertudung singkat sehingga menampakkan bahagian d4da, walaupun beliau menggunakan pakaian warna kul1t.

Tampil memberikan pendapat, pelakon, pelawak dan pengacara televisyen iaitu Jaafar Onn, mendesak golongan pereka fesyen agar tidak menggunakan kain jenis warna kul1t untuk rekaan pakaian artis berhijab bagi mengelakkan salah faham masyarakat.

Perkara itu telah di muat naik di laman FB milik beliau pada 8 Jun 2021.

Jaafar berpendapat bahawa pereka fesyen yang mereka busana tersebut adalah golongan lembut yang hanya memikirkan kecantikan dari sudut pandangan sendiri dan bukan pada kesesuaian seseorang individu tersebut.

“Mereka sengaja cari d0sa. Kebanyakan pereka fesyen ini adalah golongan lembut. Mereka fikir cantik pada pandangan sendiri sahaja dan nak menampakkan artis itu s3ksi walaupun si artis memakai tudung.

“Artis pula tak fikir mengenai perkara ini dan terus setuju. Main pakai sahaja tanpa bantahan yang sepatutnya.”

Jaafar yang terkenal dengan Drama Cili Padi pada tahun 1995 berkata, dia seorang yang suka berterus terang dalam sesuatu perkara termasuk dalam isu pakaian ini.

“Bab salah dan d0sa, saya kena tegvr dan mereka tak boleh nak pertik4ikan. Saya bukan nak cari publisiti tapi ini tak sepatutnya berlaku,” katanya.

“Sebagai artis, saya nampak perkara ini dan perlu tegur. Nabila Razali baru habis satu isu, takkan nak timbulkan satu isu lagi?,” katanya.

Dalam pada itu, penyanyi sensasi berkenaan sebelum ini telah tampil memberi kenyataan bahawa perkara itu berpunca daripada kekhilafan diri sendiri dan selepas ini beliau akan lebih berhati-hati dengan penampilannya sebagai wanita muslimah pada masa akan datang.

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

 

Sumber:HotFM

Be the first to comment on "“Mereka Sengaja Cari D0sa” Jaafar Onn Sel4r Pereka Fesyen Reka Baju ‘Skin Colour’ Untuk Artis Berhij4b"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*