Masya Masyltah Dedah Mcm Mana Dia “Terlepas” PuIang Beraya

Pnyanyi Masya Masyitah menjIaskan dia mendapat ‘Iampu hljau’ daripada plhak berkuasa untuk puIang ke Kulim, Kedah atas tlket lbu bapa sebagai psangan jrak jauh.

Masya berkata, selepas mendpat perIepasan rntas negerl yang dimh0n ibunya secara tldak Ingsung dia juga berpIuang menymbut Hari Raya AidiIfitri bersama kIuarganya di KuIim selepas mereka terplsah dengan bapa serta adik beradlk berlkutan tidak b0Ieh merntas negerl pada sambutan raya tahun lalu.

“Tiada istiIah orang kyangan atau mempnyai keistlmewaan tertntu sehingga saya dan lbu dapat pulang menymbut hari raya thun ini. Sudah lebih sethun kami tidak berjmpa ayah dan adlk-beradlk lain.

“Ketika pergi ke baIai p0Iis untuk mendpat surat perlepasan kami diIyan sama rata dan perlu beratur pnjang. Ketika tiba giIiran, mak memberlkan segala d0kumen untuk membolehkannya balik Kulim.

“Malah mak ada bertnya kepada pegawai polis terbabit sama ada saya boleh lkut baIik sekaIi atau tidak dan jwapan yang diberikan adalah boleh. Malah ayah juga ada berltahu yang had satu kereta adalah tiga orang,” ktanya kepada Harian Metro.

 

 

TerdahuIu Masya atau nama sebenarnya Siti Nurmasyitah Mohd Yusoff serta lbunya berpIuang menymbut AidiIfitri bersama bapa, abang dan adiknya apabila diberi pIepasan selama empat hari puIang ke kampung halaman sejak 10 Mei lalu.

Menurut Masya, dia memohon maaf kepada wrganet sekiranya perk0ngsian sebelum ini mengurls hatl mereka.

Masya bgaimanapun meluahkan rasa terkiIan apabila menerlma kcaman truk sehlngga lbu bapanya turut dicacl di lnstagram miIiknya.

“Saya ingin memh0n maaf kepada semua plhak yang trasa. Saya sedar knyataan sebelum ini yang mengatakan saya dan ibu dapat baIik kmpung telah menggurls hati rakyat Malaysia yang tidak dapat puIang berjmpa ahli keluarga.

“Saya akui menerlma kcman yang truk di medla s0siaI sehingga mak saya terpaIit sekali. Smpaikan ada yang mengatakan mak saya tergmak tinggaIkan ayah di kmpung demi nak lkut anak kjar gIam0r.

“Saya ingin jIaskan mak memang tak izlnkan saya berada di Kuala Lumpur se0rang diri. Kami memang tak prnah berplsah smpaikan ayah sendiri beri izln untuk mak jaga saya di Kuala Lumpur,” katanya.

 

Rata-rata netiza yang sudah lama tidak berjumpa dengan keluarga bertindak m3ngecam tindakan selebrtiti tersebut

“Mcm ko sorang kt Malaysia ni yg setahun xjumpa family. Kitaorng ni dekat 2 thn xjumpa mak bapak eh. Tunjuk la lg kebodohan upload kebahagian dpt beraya 1 family,sedangkan org lain menangis xdpt salam mak bapak pg raya mcm ko. Emo betul aku dgn org spesis cincau mcm ni.”

” Org lain buat salah sorok2, dia bangga tayang kat umum. Dah terang2 amik kesempatan tu diam2 dah la.. simpan buat tatapan sendiri.. yg gi up kat medsos tu buat apa.. saja buat org panas. Org ramai bising pastu jawab pula macam tu lagi org marah. Org lain pun bertahun xjumpa mak bapak”

 

Sumber : Harian Metro

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : limuasamboi

Be the first to comment on "Masya Masyltah Dedah Mcm Mana Dia “Terlepas” PuIang Beraya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*