Sweet Qismina Kongsi Pengalamannya Sepanjang Positif Covid-19

Di Instagram, pelakon kecil molek iaitu Sweet Qismina telah menceritakan kembali pengalamannya sebagai pes4kit Cov1d-19.

Sweet mengakui dirinya berdepan dengan kesakitan yang teramat sangat selepas dij4ngkiti wab4k tersebut.

Foto: IG Live Sweet Qismina

 

Menurut Sweet, sebelum disahkan positif Cov1d-19, dia mengalami dem4m selama 3 hari ketika sedang menjalankan penggambaran di Kuala Kangsar, Perak. Pada awalnya dia menyangka, itu hanyalah dem4m biasa disebabkan cuaca yang tidak menentu pada ketika itu.

So bila dem4m, nasib baik bila Sweet balik resort, Sweet terus duduk dekat dalam bilik sebab Sweet ada break dalam tiga hari. Sweet tak pergi set, tak masuk set langsung.

 

Ternyata, tanggapannya sal4h selepas keadaan kesihatannya semakin t3ruk sehingga mengalami kesuk4ran bernafas. Menurut Sweet, dia juga mengalami b4tuk yang t3ruk dan cir1t-b1rit.

After tiga hari tu, tiba-tiba Sweet ada dalam satu tahap yang Sweet rasa macam ini hari ter4khir aku ke? Masuk hari kedua tu, saya start b4tuk t3ruk dan susah nak bern4fas. Dan masuk hari ketiga, saya buang c1rit-b1rit and then saya rasa nak munt4h tapi tak boleh nak munt4h. B4tuk pun rasa sus4h sangat-sangat.

 

Foto: Instagram Sweet Qismina

 

Pada hari keempat, dia dan ibunya pergi ke hospital untuk membuat swab test dan pada hari yang sama dia telah menerima panggilan daripada kakitangan perubatan memaklumkan dirinya dan ibu pos1tif Cov1d-19.

Mula-mula kita rasa happy tau and rasa macam it’s just Cov1d-19 tak ada mas4lah pun but then tak tahu kenapa tiba-tiba perasaan yang rasa macam kita dah meng4cau the whole set team. Saya tak nak menjadi pun dan menyus4hkan sesiapa kalau kena peny4kit.

 

Meskipun begitu, dia bersyukur kerana ibunya sentiasa berada disisi dan memberikan kata-kata semangat buatnya. Dalam kesempatan itu, pelakon ini sempat menasihati dan memberi kesedaran kepada orang ramai tentang wab4k Cov1d-19.

Terdahulu, iaitu pada 21 April Sweet Qismina menerusi akaun Instagram miliknya memberitahu disahkan pos1tif Cov1d-19 dan pada 29 April dia memaklumkan berita gembira mengenai dirinya yang kini disahkan bebas Cov1d-19.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 💙فرهنا قيسمينا سوڤندي💙 (@sweetqismina)

Sumber: Sweet Qismina via OB

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : https://www.metro.rimbabara.com/

Be the first to comment on "Sweet Qismina Kongsi Pengalamannya Sepanjang Positif Covid-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*