“Naya Anak Kami” -Viral Video Peniaga Kecil Melutut Merayu Sesuatu Sambil Dirakam Oleh Seorang Pegawai Mengundang Kec4man Netizen

 

 

Tiada satu negara pun terkecuali secara langsung atau tidak langsung dari p4ndemik w4bak C0VID-19.

P4ndemik ini telah mewujudkan rasa takvt dan gelis4h kepada semua manusia dari j4ngkitan yang boleh membvnuh. Segala usaha telah dan sedang dibuat dan dilaksanakan oleh masyarakat dunia untuk mengh4puskan penyeb4ran C0VID-19.

Pada masa sekarang satu kesan yang tertekan sekali ialah operasi perniagaan yang terp4ksa ditutup kerana tiada permintaan yang boleh menguntungkan.

Bagi kakitangan kerajaan atau swasta yang stabil mungkin tidak bermas4lah tervk seperti peniaga yang kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. PKP telah memberi kesan kepada pendapatan mereka, terutamanya golongan peniaga kecil.

Semalam tular satu video yang menunjukkan seorang peniaga kecil sedang merayu sesuatu kepada seorang pegawai. Berdasarkan kapsyen hantaran tersebut, peniaga kecil tersebut sedang memohon dan merayu untuk berjumpa menteri besar untuk membela nasib peniaga kecil.

 

Dengan kapsyen “h!na nya bangsa melayu…sampai mcm ni merayu nk jumpa mb…siap di rakam..melutut .merayu…kesi4n peniaga kecil…. Terg4mak pegawai tu bole siap rakam pakcik tu. Bayangkn kalu yg merayu tu bapa korang ape perasaan korang… Allah dah tunjuk sikap pemimpin2 yg di lantik. Kita mengharapkan pemimpin melayu Islam akhir nya kita plak yg di anak t!rikan..”

 

Tapi mal4ngnya kec4man tertumpu kepada seorang pegawai yang sedang merakam peniaga kecil yang sedang merayu dengan nada sed!h tersebut. 

Walaupun pihak kami masih tidak mengetahui tujuan sebenar pegawai tersebut merakam, tetapi pelbagai kec4man dan komen negatif yang dilemp4rkan terhadap pegawai tersebut

 

Kalau kita ambil dari sudut positif, mungkin pegawai merakam supaya video tersebut dapat dihantar kepada pihak atasan bagi memudahkan permohonan peniaga kecil tersebut

Sebaliknya komen-komen neg4tif tidak sepatutnya hadir di ruangan komen tersebut kerana kita masih belum mengetahui sama ada ia benar-benar berlaku atau sekadar pr0vokasi.

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : Facebook Noorzalie Bin Jailani

Be the first to comment on "“Naya Anak Kami” -Viral Video Peniaga Kecil Melutut Merayu Sesuatu Sambil Dirakam Oleh Seorang Pegawai Mengundang Kec4man Netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*