Nurse Kongsi Situasi Bila 16 Bayi Menangis Serentak, “Sorang Nangis Lain Ikut…”

Bekerja sebagai nurse atau jurur4wat mungkin nampak mudah untuk sesetengah orang tapi sebenarnya ia tidaklah seperti yang disangka. Seperti yang dikongsikan jurur4wat ini tentang situasi biasa yang dilaluinya di tempat kerja.

Mungkin ada yang cemburu melihat tugas jurur4wat sepertinya yang perlu menjaga bayi di w4d bersalin tetapi ia tidaklah semudah yang disangka. Perkongsiannya menjaga 16 bayi di dalam w4d ini turut menarik perhatian ramai baru-baru ini.

 

Di dalam video yang dikongsikan ini, jurur4wat ini memberitahu antara tugasan yang perlu dilakukannya adalah menjaga 16 bayi di wad itu. Dia turut berkongsikan situasi apabila kesemua bayi itu yang menangis serentak sebaik saja mendengar yang lain menangis.

Menurutnya lagi, situasi itu berlaku pada jam tiga pagi pada saat kesemua bayi itu baru saja diberikan susu dan selesai mandi. Sudah menjadi lumrah, bayi yang baru lahir pasti akan lebih kerap menangis terutamanya apabila waktu malam.

Perkongsiannya itu turut menarik perhatian ramai di mana ramai yang dapat relate dengan situasi tersebut yang sering berlaku di mana-mana wad bersalin. Ada juga yang memuji kerja keras yang dilakukan jurur4wat seperti wanita ini dalam melakukan tugasan mereka.

 

“Baby kat hospital memang suka nangis berjemaah. Bila sorang nangis yang lain duk ikut sekali.

 

nurse

“Baby ni dia sensitif dengan bunyi sebab tu kalau dengar baby lain menangis dia pun ikut…”

jururawat

“Terima kasih untuk kerja keras anda.”

komen

“Macam mana sis boleh chill, kalau saya dah nangis…”

tik tok

 

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : HCL

Be the first to comment on "Nurse Kongsi Situasi Bila 16 Bayi Menangis Serentak, “Sorang Nangis Lain Ikut…”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*