“Mulai dem4m dan tekaknya kering…” – Anak positif C0vid-19, Didie Alias dedah punca j4ngkitan

DUGAAN besar buat pelakon Didie Alias apabila anaknya iaitu Nur Dayini disahkan positif C.ovid-19 dan dihantar ke Pusat Ku.arantin Dan R.awatan C.ovid-19 (PKRC) di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (Maeps) pada Jumaat.

Menurut Didie, 49, Dayini dij.angkiti wabak tersebut selepas menjaga bapanya iaitu aktor Ridzuan Hashim yang menerima r.awatan di Hospital Kuala Lumpur (HKL) akibat serangan j.antung dan masalah paru-paru berair.

“Kebetulan anak saya memang jaga bekas suami di hospital. Nak jadikan cerita, bila bekas suami pulang ke rumah, dia dimaklumkan rupa-rupanya ada p.esakit C.ovid-19 di hospital tersebut.

Nur Dayini (dua dari kanan) dirawat di PKRC Maeps sejak Jumaat.

 

“Selepas dimaklumkan perkara itu, dia terus lakukan ujian calitan dan disahkan positif. Beberapa hari selepas itu, anak saya pula alami simptom d.emam dan s.akit tekak. Dia pun lakukan ujian calitan.

“Hari Rabu lalu dia disahkan positif. Disebabkan dia alami beberapa simptom seperti hilang deria rasa… semalam (Jumaat) dia dihantar ke Maeps untuk r.awatan selanjutnya, ” kata Didie kepada mStar.

Didie atau nama sebenarnya Fadzilah Mohd @ Ali itu ditemui di Bazar Aidilfitri Raya Che Salmah di World Trade Centre (WTC) Kuala Lumpur pada Sabtu.

Dalam pada itu, pelakon drama siri Takdir Yang Tertulis itu melahirkan rasa syukur apabila keadaan Dayini semakin baik dan bekas suaminya juga sudah pulang ke rumah selepas jalani r.awatan di Hospital Sungai Buloh.

 

Dia alami beberapa simptom seperti hilang deria rasa.

DIDIE ALIAS

PELAKON

 

“Alhamdulillah, keadaan dia bertambah baik cuma dia ada la mengadu rindukan alat-alat tulis yang berada di rumah. Syukur juga, bapanya sudah pulang ke rumah.

“Keadaan bapa dia pun semakin baik cuma masih jalani ku.arantin di rumah. Ini merupakan dugaan terbesar di bulan Ramadan terutama ketika acara bazar saya sedang berlangsung selain Instagram g.odam.

“Tapi beberapa lalu saya sudah mendapatkan akaun berkenaan semula dengan bantuan pihak SRC Record Music, ” ujarnya.

Didie melayan peminat yang berkunjung ke Bazar Aidilfitri Raya Che Salmah di World Trade Centre (WTC).

 

Didie pernah mendirikan rumah tangga dengan pelakon Ridzuan Hashim pada tahun 1991 namun berp.isah pada tahun 2000.

Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan lima orang cahaya mata iaitu Nurdhaniyah, Muhammad Dhanial, Nur Dinie, Nur Dayini Ahza, dan Nur Diyana.

Pada Mei 2009, Didie mendirikan rumah tangga buat kali kedua dengan Norisham Ismail.

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber: mstar

Be the first to comment on "“Mulai dem4m dan tekaknya kering…” – Anak positif C0vid-19, Didie Alias dedah punca j4ngkitan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*