Yusuf Azmi hampir hilang sabar bila Lelaki Ni tiba-tiba “melantun” cakap “b0doh”

Nama Yusuf Azmi terus menjadi bualan dan idola anak muda hari ini dek kerana tindakan berani dan lantang dalam membela hak pengguna yang ditindas terutamanya mangsa Ahlong “lintah darat”.

Terdahulu, Yusuf yang juga aktivis kemasyarakatan menyertai Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) bersama ketua aktivis badan itu, Datuk Nadzim Johan dalam memperjuangkan hak pengguna di Malaysia.

Ketika bersama Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), pelbagai kes yang telah diselesaikan. Antaranya kes sambung bayar kereta, isu kes Caltex, kes penipuan pembelian telefon bimbit di Plaza Kota Raya dan banyak lagi.

Namun, jodoh Yusof bersama PPIM tidak panjang apabila dia mengambil keputusan untuk mengundurkan diri dari PPIM pada 2018.

Langkah Yusuf Azmi tidak terhenti di situ apabila dia menubuhkan pula sebuah persatuan baru diberi nama Persatuan Pengguna Semboyan Malaysia (Semboyan Malaysia).

Sementara itu menerusi perkongsian terbaru di Youtube Yusuf Azmi SemboyanTV, Yusuf dan sahabat karib yang diibaratkan orang kanannya iaitu Abang Ali telah pergi berjumpa seorang Ahlong bagi menyelesaikan aduan seorang m4ngsa yang dipaksa bayar hutang sehingga 400%.

Ahlong tersebut bertindak kejam meminta wang saki baki hutang sehingga RM400 ribu walhal pengadu telah membayar hampir RM1 Juta 65 ribu dan lebih memeritkan lagi pengadu hanya meminjam darinya RM 300 ribu sahaja.

Justeru, dalam video yang dikongsikan Yusuf Azmi di Youtube beliau Yusuf Azmi Semboyan TV, Yusuf dan Abang Ali telah pergi berjumpa Ahlong terbabit di sebuah kedai makan Cina bertujuan untuk menyelesaikan aduan m4ngsa tersebut.

” Ini dia (m4ngsa) sudah bayar awak 1 juta 65 ribu.. dia pinjam 300 ribu sahaja”.

” Kita orang undang-undang, kita bukan nak berg4duh.Saya bukan nak serang awak sekarang.

” Okay macam ni, dia pinjam awak 300 ribu, sekarang dia hutang dengan awak jadi baki tinggal berapa lagi? Sekarang saya nak tahu berapa lagi awak nak mintak dari dia” kata Yusuf Azmi.

Kemudian lelaki Ahlong tersebut dengan selamba menjawab, ” RM410 ribu ”

Mendengar jawapan itu, Yusuf Azmi dilihat masih cuba bertenang dan sekali lagi cuba berbincang.

” Kalau dia sudah bayar awak 1 juta 65 ribu, campur dengan 410 ribu, ia bersamaan dengan 1 juta 475 ribu. Kalau ikutkan dalam masa 2 tahun, 400 peratus awak ambil.

Ketika itu Ahlong terbabit agak tergamam, dan memberikan penerangan kepada Yusuf Azmi namun audio tidak berapa kedengaran.

” Eh brader saya dah banyak jumpa Ahlong, semua saya sudah jumpa dari Ahlong kecil sampai Ahlong besar, tapi sekarang biasa Ahlong paling banyak pun ambil 40 peratus atau 30 peratus saja.

” Tapi awak dah ambil 400%, macam mana awak kira ”

” Jadi sekarang macam ni lah, dia (m4ngsa) pun tengan susah, berniaga pun bukan kecil, dia berniaga besar (kerugian)

Ketika itu kedengaran Ahlong terbabit menjawab kata-kata Yusuf Azmi, ” Dia berniaga kecil ke besar ke, dia berhutang dengan saya!”

Kemudian ketika perbincangan berlangsung, berlaku sedikit ketegangan apabila Ahlong terbabit mula bangun dan mahu beredar. Ketika itu Yusuf Azmi kelihatan sedikit hilang sabar sampai menepuk meja.

” Awak mahu bincang ke tak mahu bincang ” kata Yusuf Azmi

” Tak mahu, saya bincang dengan dia (m4ngsa) sudah cukup ” jawab Ahlong itu sambil berdiri mahu beredar.

” Eh sekarang you duduklah tak payah bangun lah. Saya pun boleh bangun kalau awak mahu saya bangun, kita buka cerita ” bangun “, kita tak payah ” cerita ” dekat meja ni (sambil tepuk meja)” kata Yusuf Azmi.

Dalam video minit ke 7:55, Yusuf Azmi dilihat hampir hilang sabar apabila Ahlong terbabit dengan bi4dab melontarkan perkataan b0doh.

Lihat video dibawah untuk cerita selanjutnya :

Melihat kepada peningkatan kes mangsa kekejaman Ahlong, timbul persoalan sampai bilakah Ahlong akan bermaharajalela dan dengan kejam mengutip “bunga hutang” sehingga tidak terjangkau dek akal.

Apakah solusi tentang permasalahan ini?

Kes pvkul bodyguard puasa: Yusuf Azmi, PPSM ‘gempur’ rumah tauke ju.di

Kes dua pengawal peribadi dipukul majikannya yang juga tauke jvdi online turut mendapat perhatian Persatuan Pengguna Semboyan Malaysia (PPSM) yang tampil mempertahankan nasib dua m4ngsa kejadian.

Rombongan yang diketuai oleh Yusuf Azmi dan rakan-rakannya ke rumah suspek berjalan dengan lancar, tetapi hasrat untuk bersemuka dengan salah seorang ahli keluarganya tidak kesampaian.

Hal itu menyebabkan mereka terpaksa menyerahkan memo bantahan kepada pengawal keselamatan yang bertugas.

Menurut pengawal keselamatan berkenaan, majikannya telah ditahan dan ahli keluarganya yang lain juga tiada di rumah dipercayai berada di lokasi lain buat sementara waktu.

Salah seorang saksi kejadian, Edi, pemandu kepada svspek, menjelaskan kejadian itu berlaku di depan rumah svspek di mana dua m4ngsa yang juga rakan baiknya telah dipvkul di depan matanya sendiri. Malangnya, dia tidak dapat melakukan apa-apa kerana svspek bers3njata.

Dato’ Hisham (Biro Undang-Undang Semboyan) berkata, kehadiran mereka ke rumah svspek adalah untuk memberi mesej yang jelas bahawa apa yang berlaku itu telah menyentuh sensitiviti agama sehingga menguris hati umat Islam yang lain.


“Dua saudara Islam kami dipukul di sini. Kalau kami tak datang, muka kami nak letak mana?! Walaupun kami sakit hati, kami datang secara aman dan berpegang kepada undang-undang. Tetapi jangan sampai suatu hari nanti, bila kita terlalu sakit, kita boleh melampau undang-undang walaupun kita tidka berniat berbuat demikian.

“Kita datang bukan nak pukul (svspek) balik, sebaliknya nak menghantar surat bantahan. Nak menyatakan dengan jelas yang hati kita sebagai orang Islam dan rakyat Malaysia, tersentuh, tercabar kerana dua orang mangsa ini orang Islam, berpuasa. Mereka dipvkul kerana berpuasa. Ini sama sekali tidak boleh diterima.

“Dia (svspek) rasa dia berkuasa, ada senjata, dia boleh melakukan tindakan macam binatang kepada orang. Kita boleh buat, tetapi kita tak buat kerana tidak mahu melebihi undang-undang.

“Walaupun tak dapat bantai balik, kami terjemahkan kesakitan hati itu melalui surat yang menyatakan bantahan secara aman dan tidak melebihi undang-undang.

“Kita umat Islam tersentuh hati kerana mereka (m4ngsa) dipvkul di negara sendiri kerana berpuasa. Kita akan mengambil tindakan terhadap dia dengan menyatakan bantahan dan seterusnya tindakan undang-undang. Yang selebihnya diserahkan kepada pihak berkuasa,” katanya.

Semalam, polis telah menahan empat suspek yang terbabit dalam kes itu dan serbuan juga menemukan sejumlah besar jongkong emas dan mata wang asing hampir RM30 juta.
Polis percaya, svspek menjalankan aktiviti perjvdian secara online dan disyaki sebagai dalang kepada sind1ket yang menjalankan aktiviti itu semenjak lima tahun lalu di beberapa lokasi antaranya di Perak, Kuala Lumpur dan Pahang.

Selain itu, svspek menjalankan kegiatan nombor ekor tidak berlesen dan mengupah pengawal peribadi untuk melindunginya daripada mvsuh perniagaan.

Svspek dan tiga lagi yang lain telah direm4n sehingga Sabtu ini untuk sias4tan lanjut dan kes disi4sat mengikut Seksyen 324 Kanun Kes3ksaan, 506 Kanun Keseks4an dan 298 Kanun Keseks4an. – TV

sumber: cari, berita perak

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "Yusuf Azmi hampir hilang sabar bila Lelaki Ni tiba-tiba “melantun” cakap “b0doh”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*