Lelaki ini tndang nurse dan minta sujud mohon maaf gara-gara tak puas hati

Seorang jururawat di Indonesia menjadi mngsa keadaan selepas salah seorang bapa pesakkit tidak berpvas hati dengan layanan yang diberikan di Hospital Siloam Sriwijaya, Sumatera Selatan, pada Khamis lalu.

Menurut laporan Tribun News, mngsa Christina Ramauli ditndang pada perut, ditmpar dan ditarik rambutnya oleh svspek yang berbaju merah sebelum diminta bersvjud untuk memohon maaf menerusi video yang tular di media sosial.

Ketua Bahagian Pembangunan Kejururawatan, Benedikta Betty Bawaningtyas berkata, ketika kejadian suspek yang dikenali sebagai JT mahu menjemput anak lelakinya untuk pulang ke rumah selepas empat hari dir4wat akib4t peny4kit radng parv-parv.

Jurur4wat berusia 27 tahun itu seperti biasa, melakukan tugas mengikut prosedur seperti mencabut infus (air drip), menggunakan kapas alk0hol dan kemudian menampal plaster.

“Tapi disebabkan anaknya yang berusia dua tahun, sedang aktif (tak boleh duduk diam) apatah lagi didukung, jadi dar4hnya keluar sehingga plaster tercabut,” kata Betty.

Situasi itu membuatkan ibu pesakkit panik dan terus mengadu kepada pihak pengurusan sebelum diganti dengan kapas baru. Seolah-olah masih tidak berpuas hati, wanita itu mengadu kepada suaminya sebelum lelaki tersebut tiba di hospital.

Maka terjadilah kekecohan antara ibu bapa pesakit dan mangsa sebelum dibantu oleh beberapa petugas bagi meleraikan insiiden berkenaan.

Difahamkan, svspek telah ditahan pihak polis akibat bertindak kassar malah mengakui tidak mampu menahan emosi ketika mendapat tahu tangan anaknya berd4rah selepas j4rum infus dicabut.

Sumber: Jakarta Tribun News , Medan Tribun News , Kompas

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://transformasi.pw/

Be the first to comment on "Lelaki ini tndang nurse dan minta sujud mohon maaf gara-gara tak puas hati"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*