Duk4cita Di maklumkan Pelakon V3teran Haji Abu Bakar telah kemb4li ke r4hmatullah

Seniman v3teran tanah air, Haji Abu Bakar Omar, 73, dilaporkan telah men1nggal dun1a hari ini. Berita pem3rgian pelakon itu dikongsikan anaknya, Mohd Zainuddin Abu Bakar di laman Facebooknya sebentar tadi.

Menurut Zainuddin, ayahnya menghembvskan n4fas yang ter4khir pada 9.04 pagi tadi dan akan disolatkan selepas solat Jumaat. Jen4zah Allahy4rham dijangka akan dikebvmikan di Tanah Perkvburan Islam Akar Pelvru Jalan Pegawai, Alor Setar, Kedah selepas solat Asar hari ini, katanya.

Dikemuliaan pagi Jumaat 4 Ramdhan 1442H bersamaan 16 April 2021 jam 9.04 pagi..

Dengan s3dih keluarga memaklumkan bahawa Ayahanda Kami Tuan Haji Abu Bakar Omar telah dijemput kembali ke Rahm4tullah..

Jen4zah akan diuruskan di No 7 Jalan Bukit Nyamuk Mukim Kurung Hitam Kuala Nerang.. Solat Jen4zah dijangka selepas solat Jumaat..

Jen4zah akan disem4dikan dan disolatkan sekali lagi Masjid Al Ghufran di Tanah Perkvburan Islam Akar Pelvru Jalan Pegawai Alor Setar Kedah selepas Solat Asar InsyaAllah..

Mohon doakan Ayahanda kami diampuni segala khil4fnya…ditempatkan bersama para Solihin..

Bagi pihak keluarga kami memohon m4af atas segala sal4h sil4p Alm4rhum Ayahanda kami sepanjang h4yat beliau bersama masyarakat warga nusa ini..

Sekiranya ada hut4ng piut4ng ayahanda…mohon sudi berhubung dengan saya di talian 016 2210340.. Diberkati rahmat Allah selalu duhai Ayahanda… Kami akan sentiasa merinduimu..

Dari Allah kita datang…Kepada Allah kita kembali… Al-Fatihah

Menurut anaknya, Mohd Zainuddin Abu Bakar, bapanya tidak mempunyai sebarang p3nyakit kr0nik namun Allahy4rham ada meng4du kep4natan pada dua hari lalu.

“Bapa saya sudah kembali ke rahm4tullah pada 9.04 pagi tadi di Kedah Medical Central. Dia tidak mempunyai sebarang p3nyakit. Dua hari lalu, dia meng4du macam p3nat sikit-sikit tapi masih okay.

“Malam tadi masa pergi ke hospital pun boleh bersembang lagi. Tapi masa jalani pem3riksaan doktor malam tadi, doktor nampak macam ada m4salah j4ntung,” kata Zainuddin ketika dihubungi mStar.

Sebagai seorang pelakon, arw4h banyak membintangi filem dan telefilem antaranya yang popular Cinta Kolestrol (2003) dan paling terbaru Khil4f Terakhir yang ditayangkan pada Januari lalu.

Allahy4rham juga mendapat pencalonan dalam Festival Filem Malaysia menerusi filem lakonanya iaitu Bila Hati Telah Retak (1993), Rentak Desa (1990) dan Hingga Hujvng Ny4wa (2004).

Berikut merupakan anugerah yang pernah dimenangi oleh Abu Bakar Omar

Anugerah Sri Angkasa

1983 – Pelakon Lelaki Terbaik (Drama) – Senja Belum Berakhir di samping Uji Rashid

1990 – Pelakon Lelaki Terbaik (Drama Radio) – Bukan Kerana Kasih

Anugerah Skrin

1999- Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik – Mata Hati

2012- Pelakon Lelaki Terbaik – Gincu Ayah

Sama-sama kita doakan semoga arw4h ditempaktkan di kalangan-mereka yang beriman. Al Fatihah

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://limauasamboi.pw/

Be the first to comment on "Duk4cita Di maklumkan Pelakon V3teran Haji Abu Bakar telah kemb4li ke r4hmatullah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*