Ziana Zain dedah jadi t4kut baca komen..lain macam cara

BERGELAR selebriti semestinya tidak boleh lari daripada pelbagai g0sip dan k0ntroversi p4nas, lebih-lebih lagi di zaman teknologi yang memudahkan netizen menulis pelbagai komen n3gatif.

Enggan memandang serius kvtukan dan f1tnah yang dilemparkan netizen, penyanyi Ziana Zain, 52, berkata dia hanya berserah kepada Allah untuk menilai dan mengadili perbuatan berkenaan.

“Saya baca (fitn4h atau komen j4hat di media sosial) sangatlah kej4m, tapi apabila ingat balik siapa mereka nak menghvkum kita… kerana hanya Allah SWT yang berhak menilai.

“Betullah akhir zaman akan banyak f1tnah dan inilah yang sedang kita hadapi, apabila ingat tentang itu, kita jadi dah tak hairan.

“Saya hanya pesan pada diri… Ya Allah sekiranya hati, fikiran dan tangan yang menaip itu hanya untuk tujuan meny4kitkan orang lain, semoga ia menjadi saksi di hari penghitungan kelak!” katanya kepada mStar.

Ziana Zain enggan layan komen n3gatif netizen di media sosial.

Walaupun sekadar meluahkan pandangan secara umum, selaku artis senior Ziana berkata keterbukaan dalam memberikan komen dan krit1kan boleh mengundang pelbagai kesan bvruk.

Malah penyanyi lagu Putus Terpaksa ini berkata dia menyedari netizen hari ini lebih 4gresif dan g0sip membabitkan selebriti lebih men4kutkan berbanding ketika zaman di awal kemunculannya dahulu.

“Sekarang ini gosip tak macam dulu, tak ada media sosial, memang banyak perbezaan. Itulah kebvrukan di mana pengguna tak tahu guna media sosial dengan baik.

“Kita tak kacau pun mereka tapi timbul cerita begitu… saya baca sahaja tulisan netizen tapi tak perlulah dengan penuh kem4rahan sebab memang itu kerja mereka nak kutvk orang,” ujarnya.

Sejujurnya berlakon ni bukan senang macam menyanyi sebab komitmen dari pagi sampai malam tapi sebab jalan cerita, team yang best membuatkan kita seronok berada di set penggambaran!

Bercakap mengenai karier seni, Ziana kini sedang sibuk menjalani penggambaran drama Kampung Kolestrol yang akan bersiaran di TV9 pada bulan Ramadan ini.

Teruja dapat memegang watak utama dalam drama ini, Ziana berkata berlakon dalam karya komedi bukanlah tugas mudah, namun dia seronok melakonkan watak seperti itu.

Barisan pelakon Kampung Kolestrol… Ziana Zain, Mas Idayu, Aiman Tino dan Sufian Suhaimi.

“Saya bawa watak utama sebagai madu kepada Mas Idayu… nak buat kelakar ni bukan senang tapi saya terima tawaran ini kerana jalan cerita seronok dan pasangan pun best, jadi kelakar.

“Sejujurnya berlakon ni bukan senang macam menyanyi sebab komitmen daripada pagi sampai malam. Tapi sebab jalan cerita serta team yang best membuatkan kita seronok berada di set penggambaran.

“Tak sabar nak menantikan reaksi penonton dan mereka boleh menilai sendiri cerita ini! Semoga ia mampu menarik hati penonton,” katanya.

Selain Ziana Zain dan Mas Idayu, Kampung Kolestrol arahan Suhaimi Lua ini turut dibintangi oleh Sufian Suhaimi, Aiman Tino dan Rusdi Ramli.

20 Tahun Simpan, Ziana Zain Buka Cerita Gosip Dengan VIP Ternama

Penyanyi dan pelakon Ziana Zain akhirnya membuka mulut mengulas mengenai g0sip yang pernah membabitkan namanya sekitar pertengahan era 1990-an dulu.

Kata Ziana, dia akur apabila dirinya menjadi sorotan dan terpalit dengan pelbagai g0sip liar yang luar jangkaan.

“Ketika waktu itu, saya dig0sipkan pula dan ia di luar jangkaan saya. Inilah cabaran apabila menjadi pelakon, bila kita tengah ‘top’ orang akan cuba g0sipkan dengan benda yang kita tak pernah buat dan tak terfikir pun.

“Jadi, saya telan perkara itu kerana saya tahu siapa diri saya dan keluarga pun tahu siapa saya,” katanya kepada Awani.

Mengimbas semula, Ziana pernah terpalit dengan seorang individu yang cukup berkuasa dan berpengaruh ketika itu sewaktu namanya sedang berada di puncak karier.

Temu bual eksklusif dalam slot “Stars@AWANI” itu disiarkan di platform media sosial Astro AWANI sempena ulangtahun ke-30 Ziana Zain dalam industri seni.

Bekas perdana menteri Najib Razak berkata tvduhan yang mengaitkan dia mempunyai skandal dengan seorang artis akhirnya terjawab.

Tanpa menyebut nama artis berkenaan, Najib memuat naik artikel jawapan Ziana Zain menjawab g0sip yang mengaitkannya dengan “VIP ternama”.

“Satu lagi tohmahan j4hat terhadap saya terjawab.

“Dulu, blog-blog propaganda pro-PH pernah kaitkan saya dengan dia (Ziana),” katanya dalam satu hantaran di Facebooknya, hari ini.

Hantaran itu disertakan pautan artikel yang melaporkan Ziana menjawab dakwaan dia mempunyai hubungan sul1t dengan VIP ternama.

Menurut laporan Astro Awani Ziana membuka mulut menjawab tohmahan berkenaan selepas lebih 20 tahun g0sip terbabit berlegar.

Ketika ditemu bual, Ziana berkata dia berdepan dengan g0sip berkenaan ketika berada di puncak populariti.

“Bila kita tengah top orang akan cuba mengg0sipkan kita dengan perkata-perkara yang kita tidak pernah buat,” kata Ziana dalam temu bual berkenaan.

Dalam pada itu, Najib turut membuat naik artikel portal berita propemb4ngkang yang menvduhnya pernah ditangkap kh4lwat dengan artis berkenaan.

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber  :  http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "Ziana Zain dedah jadi t4kut baca komen..lain macam cara"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*