Instafamous slumber bwk RXZ sambil pakai kebaya, apa yg jadi lepas tu mungkin buat dia menyes4l

Kuala Terengganu: “Sekarang ramai rakam video menaiki kenderaan sebagai kandungan di media sosial. Tapi kalau langg4r vndang-vndang, ia jadi bukt! kepada kami untuk ambil t!ndakan,” kata Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Terengganu, Zulkarnain Yasin.

Beliau berkata demikian ketika mengulas s4man dikeluarkan terhadap Instafam0us dari Dungun yang melangg4r peraturan jalan raya ketika merakam aksi menunggang RX-Z di media sosial baru-baru ini.

Video berdurasi 14 saat itu memaparkan wanita berkenaan yang berpakaian baju kebaya merah mempamerkan kecekapannya menunggang RX-Z di Kampung Bukit Merah, Padang Pulut, Dungun.

Zulkarnain berkata, pihaknya sudah memanggil wanita berkenaan dan dia mengakui kesil4pannya sebelum menjelaskan dend4 bagi dua kes4lahan iaitu tidak memakai topi keledar dan nombor pendaftaran tidak mengikut spesifikasi sebanyak RM 370.

Beliau berkata, JPJ tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak yang melangg4r peraturan jalan raya.

“Jika kami menerima lap0ran bergambar atau video berkaitan kes4lahan jalan raya seperti tidak memakai topi keledar atau memaparkan nombor pendaftaran tidak mengikut spes!fikasi ditetapkan, kami akan menjalankan si4satan.

“Walaupun video dan b.ukti itu daripada media sosial peribadi, t!ndakan akan diambil ke atas pemilik kenderaan.

“Jika sa.bit kesaIahan boleh didenda RM 2,000 bagi setiap satu kes.alahan di bawah A.kta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Menurutnya, pihaknya mempunyai kaedah tersendiri untuk mem4ntau kesaIahan dilakukan pengguna jalan raya di media sosial.

“Jika ada gambar atau video dan b.ukti yang jelas, kami akan mengambil t!ndakan oleh itu pengguna jalan raya perlu sentiasa peka dan mematuhi vndang-vndang,” katanya.

Perlu pakai topi keledar walau hanya di jalan kampung – JPJ

Dalam pada itu Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Terengganu mengingatkan penunggang motosikal supaya tidak mengaba!kan keseIamatan diri, dan sentiasa memakai topi keledar meskipun sewaktu menunggang motosikal di kawasan kampung.

Pengarahnya Zulkarnain Yasin berkata, ini kerana Terengganu mencatatkan peningkatan ketara kes melibatkan kesaIahan tidak memakai topi keledar, dalam tempoh dua bulan tahun ini berbanding tempoh yang sama tahun lepas.

“Pada Januari tahun ini, 56 k3s tidak memakai topi keledar telah dicatatkan dan jumlah tersebut meningkat kepada 301 kes pada Februari. Manakala bagi tempoh sama 2019, 52 k3s dicatatkan pada Januari dan meningkat kepada 108 k3s bagi bulan Februari.

“Kebanyakan k3s yang direkodkan berlaku di kawasan kampung. Rata-rata penunggang yang ditah4n juga menggunakan al4san hanya memandu di kawasan kampung, sebab itu mereka rasa tidak perlu pakai topi keledar.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Trendingsangat

Be the first to comment on "Instafamous slumber bwk RXZ sambil pakai kebaya, apa yg jadi lepas tu mungkin buat dia menyes4l"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*