Selepas Sump4h Nak Tukar Agama, Kini Sajat Salahkan Orang Lain Pula. Peguam Ini Beri Respon Padu Tentang Isu Ini

Hangat di media sosial apabila orang ramai memperkatakan isu usahawan kosmetik kntro.versi Nur Sajad yang menghilangkan diri daripada ‘radar’ apabila gagal dikesan pihak berkuasa.Malah menerusi tinjauan di akaun media sosial, Sajad dilihat menyahaktifkan akaun Instagram miliknya.

Bukan itu sahaja, Sajad, 36 atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman melalui satu rakaman vdeo membuat pengakuan seolah-oleh berniat menuk.ar a.gama.Bercakap mengenai perkara itu, seorang peguam popular yang sering membicarakan berkaitan isu semasa tampil berkongsi pendapat beliau di FB.

Berikut perkongsian peguam Nor Zabetha;

Saya suka membaca-baca tulisan berkaitan psikoIogi dan gaya pemikiran orang. Saya cuba belajar sikap orang.

Tujuannya sebab mudah hendak faham dan hadam kenapa ada sikap sebilangannya begitu. Supaya saya juga tidak mengulangi sikap yang sama.Paling tidak boleh faham ada golongan ‘PIay victim’ ini. Susah saya hendak hadam.

Selalunya merekalah yang menjadi punca, kaki prov.okasi, yang suka berga.duh tetapi alih-alih ayatnya merekalah yang terani.aya, yang difi.tnah, yang disalah tafsirkan dan dike.ji semua orang.

Selepas beberapa siri prov.okasi dan cari pasal, sudahnya orang sekeliling yang salah dan ania.yakan dia.Dia tidak akan cuba mencari silapnya sendiri.

Saya membaca kes bu.ruan Sajad. Saya juga mengikuti siri-siri ‘cari pasalnya’ sebelum ini itu.

Berga.duh dengan ntizen, menca.rut, pergi Umrah berpa.kaian wanita, ada kekasih lelaki dan dipamerkan, mengambarkan diri itu wanita dan pelbagai lagi siri. Habis satu Malaysia dia l.anggar.

Apabila dipanggil untuk dkwaan di Mahkamh Syariah, dia punya hak membela diri. Dia boleh lantik peguam tetapi dia lari.Negara kita ini undng-undngnya bukan seperti negara-negara IsIam lain yang tegas terhadap orang seperti Sajad. Masih ada banyak ruang untuk membela diri. Masih ada peguam yang akan mewakili.

Kalau masih ingat dahulu ada sekumpulan tran.sgen.der leIaki yang mencab.ar undng-undng Syariah di Negeri Sembilan bagi kesa.lahan berpkaian wanita sehingga ke Mahkamh Persekutuan kerana kata mereka undng-undng tersebut tidak selaras dengan kebebasan hak individu.

Malaysia ini banyak bagi ruang untuk hak setiap warganya didengar. Baru-baru ini juga diputuskan berkenaan sejauh mana kuasa Mahkamh Syariah dalam kes hbngan l.uar ta.bii’ sesama leIaki.

Hal-hal begini memang akan dihujahkan dan akan didebatkan di mahkamh. Jadi Sajad tidak perlu lari dan perlulah membela diri. Tidak perlu juga mengambarkan dia terania.ya oleh sistem.

Terkini Sajad dengan vdeonya tidak mahu jadi orang IsIam. Katanya dia bukan mengu.gut tetapi gambaran yang dia berikan seolah-olah penat ditekan-tekan begini.

Hmmm..Kalau tidak ada prov.okasi dari dirinya sendiri, setiap berlaku isu, pasti tidak berlaku tek.anan.

Dia yang mulakan dan kemudian orang lain yang sal.ah. Pelbagai vdeo, content dan pelbagai isu dia bangkitkan untuk menarik perhatian dan kemudian yang sal.ah, netizen sal.ah, pejabat agama sal.ah,

Malaysia sal.ah. Semualah sal.ah.

Susah hendak faham sikap orang yang ‘pIay victim’ ini. Semua orang sal.ah, dialah man.gsa keadaan. Ini bukan sinetron. Aduh!

Sumber:FB Nor Zabetha

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber:https://mediabawang.net/dia-cabar/

Be the first to comment on "Selepas Sump4h Nak Tukar Agama, Kini Sajat Salahkan Orang Lain Pula. Peguam Ini Beri Respon Padu Tentang Isu Ini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*